וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ לפעיל ימין: "בגללך מציתים מסגדים"

יהושע בריינר

6.10.2011 / 20:27

פעיל ימין טוען כי נלקח לשיחת אזהרה בשירות הביטחון הכללי לאחר הצתת המסגד בטובא זנגריה. לדבריו, במהלך השיחה הטיח בו איש השב"כ כי הוא "מעודד את לקיחת החוק בידיים"

בזמן שהמשטרה ממשיכה לחקור את הצתת המסגד בכפר טובא זנגריה שבצפון, מפעיל שירת הביטחון הכללי לחץ על פעילי ימין בניסיון למנוע את פעולת ה"תג מחיר" הבאה. פעיל ימין המוכר למערכת הביטחון זומן אתמול (רביעי) לשיחת אזהרה על ידי רכז שב"כ שהטיח בו, לדבריו, כי "בגלל אנשים כמוך שמעודדים את לקיחת החוק בידיים יש מי שהולך ושורף מסגדים".

עוד על הצתת המסגד בטובא זנגריה
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
עוד לילה סוער בטובא זנגריה: 10 מפגינים נעצרו

הצתת  מסגד בכפר טובא זנגריה, אוקטובר 2011. ג'יליס
המסגד שהוצת בטובא זנגריה/ג'יליס

הפעיל, אלעד מאיר, תושב המאחז חרשה שבבנימין בן 36, נלקח על ידי שוטרי תחנת בת ים, שם הוא עובד כמחנך בבית ספר, אל תחנת המשטרה, שם המתין לו איש שירות הביטחון הכללי. מאיר, המוכר היטב למחלקה היהודית בשב"כ, לא שיתף פעולה עם הרכז שמולו, שהזהיר אותו מפני פעילות לא חוקית. "במשך כחצי שעה הוא אמר לי שהם יודעים שאני פעיל בוועד המתיישבים, אבל שבמקביל אני עושה פעולות חשאיות ומעודד אנשים לקחת את החוק לידיים", סיפר מאיר לוואלה! חדשות, "ובמשך כל השיחה איש השב"כ שב והזכיר את עניין הצתת המסגד בטובא זנגריה ורצה לשמוע את דעתי בנושא. אני כמובן שתקתי".

לדברי מאיר, בהמשך השיחה אמר לו איש השב"כ כי הוא "נציג יצהר בבנימין" וכי הוא מעודד אנשים לבצע פעולות תג מחיר כדוגמת הצתת מסגדים. יצוין, כי לדבריו, בשום שלב לא אמר איש השב"כ למאיר כי יש לו קשר לאירוע. "זו הפעם האחרונה שאנחנו מקיימים שיחה שכזאת. יש לך הזדמנות להביע את העמדות שלך", אמר איש השב"כ לדברי מאיר, אך פעיל הימין המשיך בשתיקתו.

מאיר סיפר עוד, כי על מנת לעודד אותו לשתף פעולה, התחיל איש השב"כ לדבר על כדורגל ואף הצביע על תמונה של קבוצת הפועל תל אביב שהייתה במשרד החקירות ושאל את מאיר האם גם הוא אוהד של הפועל תל אביב. "צריך להיות אידיוט כדי לשאול מישהו כמוני, שאין לו שום קשר לכדורגל, שאלה שכזאת", אמר מאיר, "מיותר לציין שאין לי שום קשר להצתת מסגדים או לפעולות לא חוקיות. העובדה שהשב"כ ממשיך לרדוף פעילים כמוני מעידה כי הוא בלחץ ובמקום לעצור את הטרור שמשתולל הוא משקיע משאבים מיותרים. מי שאשם בהצתת מסגדים היא הממשלה שממשיכה במדיניות החורבן ואנו נמשיך לפעול כדי לעצור את האיוולת".

בשירות הביטחון הכללי סירבו להגיב לדברים.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully