וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בטובא זנגריה: "ראש המועצה הכפיש אותנו"

קובי דוד

5.10.2011 / 18:00

תושבי הכפר כועסים על דברי ראש המועצה הממונה, תא"ל במיל' צביקה פוגל, לפיהם חייו בסכנה. "מי שלא ביקר בכפר יכול לחשוב שהאנשים כאן פותרים בעיות רק באלימות"

הצתת המסגד בטובא-זנגריה ממשיכה להסעיר את תושבי הכפר. תושבי הכפר הביעו היום (רביעי) זעם על דברי תת-אלוף במיל' צביקה פוגל, יו"ר המועצה הממונה מטעם משרד הפנים על הישוב, שאמר מוקדם יותר השבוע בראיון לכלי התקשורת כי הוא חושש לחייו, מפני שתושבי הכפר עלולים לפגוע בו במידה וינסה להיכנס לכפר. במשטרה המליצו אז לפוגל להיכנס לישוב כשהוא מלווה באבטחה אך ציינו כי לא נשקפת כל סכנה לחייו.

עוד על המתרחש בטובא זנגריה:
היום שאחרי בטובא זנגריה: "הדו-קיום לא ייפגע"
חשש בטובא זנגריה: "הכעס עוד קיים, יש רצון לנקמה"
צעירים מטובא זנגריה התפרעו והציתו מבנים בכפר
הרב שלמה עמאר: "הצתת המסגד - אולי עלילת דם"

תושבי טובא-זנגריה זועמים על דבריו של פוגל, שלטענתם הכפיש את שמם בתקשורת. "ייקח לו המון זמן לתקן את העוול שעשה לנו. מי שלא ביקר מעולם בכפר יכול לחשוב שיש כאן אנשים שפותרים בעיות רק באמצעות אלימות". סיפר תושב הכפר ל-וואלה! חדשות. "הוא מנסה להפוך אותנו לאנשים אלימים שמנסים לפגוע בו, חבל מאוד שבמקום להגיע ולתמוך בנו הוא דואג לצאת בהצהרות כאלה מביכות".

מועצה שרופה בטובא זנגריה, ספטמבר 2011. ג'יליס
"מי שלא ביקר בכפר יכול לחשוב שיש כאן אנשים שפותרים בעיות רק באלימות". בניין המועצה השרוף/ג'יליס

תושב נוסף, הייב אחמד, הוסיף כי "אני חושב שלא נשקפת לו שום סכנה. אנחנו לא מבינים מדוע הוא היה צריך לספר בתקשורת שהוא מפחד להיכנס לכפר". אחמד אף הזמין את פוגל לשוב ולהגיע לכפר. "אני מציע לו שבמקום לרוץ לתקשורת שידאג להגיע ולתמוך בכל התושבים, שחשים כאב ותסכול עמוק. אנחנו תמיד הסתדרנו עם כל ראש מועצה שהיה לנו".

ראש המועצה לשעבר, חוסיין אל הייב אמר כי לא שמע "על שום רעיון למנוע ממנו את הכניסה. להיפך, אני חושב שהוא מוזמן לבקר במסגד ולתמוך בכל התושבים. אף אחד לא מנסה לפגוע בו. אנחנו מכבדים אותו ולא מחפשים שום בלגן נוסף". יש לציין כי לפני כשנתיים ניסו כמה מתושבי הכפר לפגוע בפוגל בשל סכסוך שהיה ביניהם. כוחות המשטרה שהוזעקו לבניין המועצה עצרו את התושבים ומאז הוחלט להעמיד לרשותו של פוגל שני מאבטחים שילוו אותו בעבודתו בכפר.

לפנייה לכתב: davidkobi@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully