וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסד אמר: בתוך 6 שעות אוכל להבעיר את המזרח התיכון"

ניר יהב

5.10.2011 / 0:10

לפי דיווח בסוכנות ידיעות אירנית, נשיא סוריה אסד כבר יודע כיצד יפעל במקרה שבו יידחק לפינה. "אבקש גם מחיזבאללה לירות לעבר ישראל כמות טילים שהמודיעין לא מצפה לה"

"שש שעות בלבד מספיקות לי כדי להצית את המזרח התיכון כולו ולהפיל את כל המשטרים בו" – כך, לטענת גורם ערבי בכיר, אמר נשיא סוריה בשאר אסד לשר החוץ הטורקי אחמט דאווט-אולו במהלך ביקורו של האחרון בדמשק. הגורם סיפר אתמול (שלישי) לסוכנות הידיעות האירנית "פארס" כי אסד אמר לשר הטורקי: "שש שעות לאחר שטיל אחד ייפול בדמשק, מכל סיבה שהיא, המזרח התיכון יבער והמשטרים ייפלו".

עוד בנושא:
סוריה: עשרות אלפים מפגינים, צלפים הוצבו על הגגות
ארה"ב: תקיפת השגריר בסוריה - "ניסיון הפחדה"
סוריה: תומכי אסד תקפו את שגריר ארה"ב באבנים
מפקד "הצבא הסורי החופשי": התחלנו במרד חמוש

על פי הדיווח, במהלך ביקורו של דאווט-אולו בדמשק לפני כחודשיים העביר השר הטורקי מסר לאסד לפיו אם ימשיך לדכא את ההפגנות נגדו, תיפתח נגדו מערכה צבאית בדומה למתרחש בלוב. "אסד השיב בעצבנות ובזעם, שהפתיעו את אורחו ושאל אותו 'כדיפלומט, למה לדעתך כוחות בינלאומיים מהססים לעשות בסוריה את מה שהם עושים בלוב?!'.

לפי הגורם הבכיר, דאווט-אולו לא ענה לשאלה, ואסד המשיך ותקף: "כולם מבינים היטב שברגע שטיל אחד ייפול כאן, כעבור שש שעות אני אצית את כל המזרח התיכון, משטרים ייפלו, תיווצר אנרכיה ויהיו שריפות בסמוך לשדות הנפט במפרץ". אסד המשיך ואמר כי הוא סייע לארה"ב בהפלת משטרו של סדאם חוסיין בעירק.

הגורם הוסיף וגילה כי השר הטורקי המופתע שאל את אסד: "האם תרצה שאעביר מסר לאנקרה?", אסד ענה: "אם מישהו ינהג בשיגעון ויתקוף בסוריה, לא אצטרך יותר משש שעות כדי להעביר מאות טילים לרמת הגולן ולשגר אותם לתל אביב. אבקש גם מחיזבאללה לירות לעבר ישראל כמות טילים שהמודיעין לא מצפה לה. כל זה יקרה בשלוש שעות הראשונות. בשלוש שעות שלאחר מכן, תתקוף אירן ספינות מלחמה אמריקאיות במי המפרץ". דאווט-אולו, על פי הדיווח, לא השיב לדברים.

(עדכון ראשון: 19:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully