וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בטובא זנגריה: "הכעס עוד קיים, יש רצון לנקמה"

ניר יהב

4.10.2011 / 10:28

אחד התושבים מספר כי הוא מקווה שנוכחות המשטרה בכפר תישמר, שכן "יש ביישוב חבר'ה דתיים, שעדיין מאוד כועסים על הצתת המסגד". הלילה התחדשו המהומות, וצעירים שרפו את מבנים בכפר

ג'יליס

(צילום: ג'יליס, עריכה: יאיר דניאל)

"הכעס עדיין קיים" – כך אמרו הבוקר (שלישי) תושבי הכפר טובא זנגריה, לאחר שהלילה הוצתו מחדש המהומות ביישוב, על רקע הצתת המסגד בכפרם. אחד מתושבי הכפר, שביקש להישאר בעילום שם, סיפר לוואלה! חדשות כי במהלך הלילה יצאו כמה עשרות צעירים לכניסה ליישוב, השליכו אבנים על שוטרים ושרפו צמיגים. "הם חסמו את הכביש הראשי המוביל משדה התעופה מחניים עד לקיבוץ כפר הנשיא", סיפר, "הם השתוללו קצת, כוחות המשטרה הגיעו, ותוך שעה-שעתיים הרוחות נרגעו והשקט שב".

עוד בנושא
חשד לתג מחיר בגליל: מסגד הוצת ורוסס בכתובות
צעירים מטובא-זנגריה התפרעו והציתו מבנים בכפר
הרב שלמה עמאר: ”הצתת המסגד - אולי עלילת דם”

לדבריו, למרות שהרוחות נרגעו, קיים קומץ תושבים דתיים ביישוב שעלול לנקוט במעשים קיצוניים: "אחרי שנשיא המדינה, שמעון פרס, והרבנים הראשיים הגיעו לבקר ביישוב, נרגעו הרוחות. יחד עם זאת, הכעס עדיין קיים, יש צעירים שרותחים מזעם, לא אכפת להם שהנשיא התנצל ובכפר חוששים שיש להם רצון לנקום".

הפגנה של תושבי טובא זנגריה בכניסה לכפר במחאה על הצתת מסגד. ג'יליס
הפגנה בטובא זנגריה/ג'יליס

"החשש הוא שלאו דווקא הם עצמם ינקמו על הצתת המסגד", המשיך התושב, "אלא שיסיתו את הצעירים בכפר ויעודדו אותם לעשות מעשים. אני חושש מכך מאוד, כי זה עלול לפגוע בתדמית של טובא זנגריה. לכן אני מקווה שהמשטרה לא תעזוב כל-כך מהר את הכפר. אני מעדיף שכרגע היא תישאר כאן, תמשיך לפקוח עיניים, ותעקוב אחרי הצעירים שלנו".

במקביל, הכריז פורום היישובים הבדואים על שביתה כללית שתיערך בעקבות המקרה. ההחלטה התקבלה בישיבה דחופה של ראשי המועצות המקומיות הבדואיות שנערכה אמש. "החלטנו להביע הזדהות עם תושבי טובא זנגריה לאור המתקפה הברברית שאירעה היום", אמר ראש מועצת זראזיר לאתר "פאנט". השביתה צפויה לכלול גם את בתי הספר.

מועצה שרופה בטובא זנגריה, ספטמבר 2011. ג'יליס
"אני מקווה שהמשטרה לא תעזוב כל-כך מהר את הכפר". בטובא זנגריה, הבוקר/ג'יליס

הלילה, כאמור, התפרעו עשרות צעירים מהכפר וניסו לחסום את כביש הגישה לקיבוץ כפר הנשיא הסמוך מספר פעמים, תוך שהם מיידים אבנים לעבר כוחות המשטרה, שנאלצו להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות נגדם. בין היתר, הבעירו הצעירים צמיגים והציתו אש במוסדות טובא זנגריה, בהם בניין המועצה, המתנ"ס והמרפאה. נזק כבד מאוד נגרם למבנים.

מפקד המחוז הצפוני, ניצב רוני עטייה, שהה במהלך הלילה עם הכוחות הפזורים בשטח והורה על המשך כוננות גבוהה בכל אזור המחוז הצפוני, תוך שמירה על מוסדות הדת במקומות רגישים. עטייה יקיים הבוקר הערכת מצב, בה תיבחן האפשרות לתגבר את הכוחות.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully