וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים דחו את התפטרותם ב-48 שעות

בצעד של ניסיון להגיע לפשרה, מציעים הרופאים המתמחים לדחות ביומיים את התפטרותם שצפויה היתה להיכנס לתוקפה כבר מחר. בית הדין קיבל את הסכמת המדינה

הרופאים המתמחים הודיעו אמש (שני) לבית הדין הארצי לעבודה כי הם מסכימים לדחות את התפטרותם שאמורה להיכנס לתוקפה מחר ומחרתיים ב-48 שעות. בעקבות הודעת המתמחים פנתה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה נילי ארד לנציגי המדינה, וקיבלה את הסכמתם.

עוד בנושא:

בית הדין למתמחים: "דחו ההתפטרות ב-10 ימים"
המדינה לבית הדין לעבודה: "למנוע התפטרות המתמחים"
נערכים לנטישת המתמחים: "נשקפת סכנה לחיי אדם"

מוקדם יותר הציעה השופטת ארד לנציגי הרופאים המתמחים ולנציגי משרדי הבריאות והאוצר להמשיך במשא ומתן בין הצדדים ולדחות את התפטרות המתמחים עד לסיום השיחות בעוד עשרה ימים, לאחר החגים. במשך שעות רבות התכנסו הצדדים בכדי להגיע לפתרון שיספק את המתמחים והן את נציגי הממשלה.

אתמול הגישה המדינה עתירה לבית המשפט בבקשה שיוציא צו מניעה שיאסור על הרופאים המתמחים להתפטר. בבקשה, שהוגשה באמצעות מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד אורית פודמסקי, ועו"ד דורון יפת מפרקליטות מחוז תל אביב, הם מבקשים לאסור על ההסתדרות הרפואית ועל הרופאים שהגישו לפני כחודש "מכתבים הנחזים להיות מכתב 'התפטרות'", לנקוט בצעדים שישבשו את העבודה בבתי החולים הממשלתיים, ובכלל זה למנוע את ה"התפטרות" הקולקטיבית של הרופאים המתמחים.

בעתירה נטען כי ההתפטרות הנוכחית היא "אותה גברת בשינוי אדרת", וזהה למעשה להתפטרות הקודמת של המתמחים, שבוטלה על ידי בית הדין. "עמדת המדינה היא כי על פניו, בנסיבות העניין, אין מדובר במכתבי התפטרות אותנטיים. לכאורה מדובר במכתבי התפטרות המוניים שמטרתם לפתוח את ההסכם הקיבוצי (שנחתם עם ארגון הרפואים - ג"ג) ולהפעיל לחץ נוסף על המדינה כמעסיק במסגרת יחסי העבודה הקיבוציים".

עדכון ראשון: 22:11

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully