וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנטה נחת בישראל: "נפעל יחד נגד האיום האירני"

3.10.2011 / 13:24

שר ההגנה האמריקאי נחת בישראל לביקור ראשון מאז כניסתו לתפקיד ונפגש עם שר הביטחון ברק. "לארה"ב וישראל יש קשרים ביטחוניים טובים יותר היום מאשר אי פעם בהיסטוריה", אמר פאנטה

צילום מסך

(צילום: נעם אשל, עריכה: יאיר דניאל)

"אני רוצה שהעם הישראלי יהיה בטוח במחויבותה של אמריקה לחופש ולביטחון שלו, במיוחד בעתות של שינויים דרמטיים במזרח התיכון" - כך אמר בצהריים (שני) שר ההגנה האמריקאי, לאון פאנטה, במסיבת עיתונאים שקיים עם שר הביטחון, אהוד ברק, במשרד הביטחון בתל אביב, לרגל ביקורו הראשון בישראל מאז כניסתו לתפקיד.

פאנטה התייחס גם לנושא האיום האירני ואמר: "אני אומר זאת בצורה ברורה: אנו מזהים את האיום מאירן. את העובדה שהם מפתחים יכולת גרעינית, תומכים בטרור ומפתחים נשק שחלקו הורג חיילים אמריקאים. אנו מתמודדים עם האיום הזה". פאנטה הדגיש כי אם אירן לא תעמוד בקריטריונים של משפחות העמים "אנו נעבוד ביחד לעשות את מה שצריך כדי שהם לא יהוו איום".

"סיימנו סדרה של דיונים בהם חיזקתי את המחויבות של ארצות הברית לביטחונה של ישראל, מחויבות שלא ניתנת לערעור" המשיך פאנטה. "אני אעביר מסר דומה גם בפגישתי עם ראש הממשלה נתניהו. אני רוצה שהעם הישראלי יהיה בטוח במחויבותה של אמריקה לחופש ולביטחון שלו, במיוחד בעתות של שינויים דרמטיים במזרח התיכון. שינוי זה מציב אתגרים והזדמנויות. אנו נעמוד באתגרים הללו יחדיו כבעלי ברית. שמחתי לשמוע את דעותיו של השר ברק על המצב באזור. עסקנו בנושא תכנית הגרעין האירנית וכן בביטחון גבולותיה של ישראל. כפי שאמרתי לו, אנו תמיד נכונים לעזור לישראל ולסייע ככל שניתן בקשרים באזור".

עוד באותו נושא
שר ההגנה האמריקאי: "ישראל נעשית מבודדת מאוד"
ישראל מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"

מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה ושר הביטחון אהוד ברק במשרד הביטחון, תל אביב. אוקטובר 2011.. משרד הביטחון
"אנו נעמוד באתגרים הללו יחדיו כבעלי ברית". פאנטה וברק, היום/משרד הביטחון

פאנטה הוסיף ואמר כי "אנו ניצבים בפני אתגרים סבוכים. זה אזור מסוכן בעולם. אך בעוד שטרור וקיצוניות ממשיכים לאיים על האזור, אני מעודד מכך שלארצות הברית וישראל יש קשרים ביטחוניים טובים יותר היום מאשר אי פעם בהיסטוריה".

פאנטה התבקש להתייחס לסוגיית המרגל הישראלי הכלוא, ג'ונתן פולארד, ואמר כי "זה נושא רגיש שנמשך הרבה זמן. יש התנגדות גדולה לשחרורו מאחר והוא הורשע בריגול ומסיבה זו קבע נשיא ארה"ב כי עמדת ארה"ב היא לא לשחרר אותו". פאנטה התבקש גם להגיב על האירועים בסוריה ואמר כי הוא "מסכים עם עמדת שר הביטחון ברק, שממשלת אסד איבדה את הלגיטימציה שלה מאחר והיא הורגת כממשלה את אזרחיה. מסיבה זו ארה"ב והקהילה הבינלאומית מפעילות לחצים על סוריה להפסיק את האלימות. זה ברור שזה עניין של זמן עד שיקרה משהו. אנחנו לא יודעים מתי ולכן נמשיך להפעיל את הלחצים".

מזכיר ההגנה האמריקאי, לאון פנטה ושר הביטחון אהוד ברק במשרד הביטחון, תל אביב. אוקטובר 2011.. משרד הביטחון
"פאנטה הוא חבר ותיק שלי ושל ישראל". פאנטה וברק, היום/משרד הביטחון

במסיבת העיתונאים נשא דברים גם שר הביטחון שבירך את פאנטה לרגל ביקורו: "אני רוצה לברך את שר ההגנה האמריקאי לאון פאנטה, חבר ותיק שלי ושל ישראל. אני רוצה להודות לך, ודרכך לעם והנשיא האמריקאי, על התמיכה המתמשכת בביטחון ישראל בתקופה קשה זו". ברק הוסיף כי "אנחנו עומדים בפני אתגר עצום שמוגדר על ידי טרור עולמי עם השלכות חמורות לאזורנו. אנו נלחמים בגבולות שלנו ואמריקה מהווה תפקיד חשוב ביציבות האזור והיא משלמת מחיר על כך. אני רוצה לברך אותך על הצלחותיך בתחום. אנחנו מאמינים כי הידידות שלנו וחילופי התבונה, החומרים והדעות על האזור יימשכו ויעזרו להגיע למכנה משותף של אמונות וערכים.

פאנטה יבקר במקומות נוספים מלבד ישראל, ובין היתר צפוי להיפגש עם מנהיגים פלסטינים ומצרים, בהם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד. בישראל יפגש פאנטה גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישותיו הוא צפוי לדון באיום הגרעין האירני, בשינויים המדיניים באזור ובמערכות היחסים העדינות בין העמים, לאור אירועי "האביב הערבי" בשנה האחרונה, וינסה ללחוץ על שני הצדדים להיכנס בדחיפות למשא ומתן.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully