וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל טקסס ריק פרי: "אשלח את צבאנו למקסיקו"

הפייבוריט במרוץ הרפובליקני על הזכות להתמודד מול אובמה בבחירות 2012 אמר כי במטרה לחזק את המאבק האמריקני בקרטלי הסמים המקסיקנים, הוא ישלח כוחות למדינה אם ייבחר לנשיא

המרוץ הרפובליקני על הזכות להתמודד מול הנשיא ברק אובמה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2012 הולך ומתחמם, והערב (ראשון) ניפק אחד הפייבוריטים במירוץ, מושל טקסס ריק פרי, התבטאות בעייתית נוספת בענייני חוץ, הפעם באשר למלחמה הפדרלית בנגע הסמים במדינה. במהלך נאום בחירות במנצ'סטר, ניו המפשייר, אמר פרי כי אם ייבחר לנשיא, ישאף להשתמש בצבא ארצות הברית במסגרת מלחמתה של מקסיקו בקרטלי הסמים.

פרי אמר כי ירצה לאמץ במקסיקו את דרך הפעולה של קולומביה, שכבר משתפת עם ארצות הברית פעולה והסכימה לפרישת הצבא האמריקני בשטחה. "הדרך שבה הצלחנו לבלום את קרטלי הסמים בקולומביה הייתה בשיתוף פעולה", הוא אמר, "ייתכן ונצטרך להשתמש בצבא שלנו, בעבודה משותפת עם הממשלה המקסיקנית, כדי לנצח במלחמה נגד הסמים במדינה". בארצות הברית מעריכים כי דבריו של פרי עשויים לעורר את זעמה של הממשלה במקסיקו סיטי.

מקסיקו התנגדה נחרצות בעבר לכל מעורבות צבאית של ארצות הברית בשטחה, וזאת למרות שהיא מקבלת סיוע של למעלה ממיליארד דולרים בכל שנה כדי להילחם בנגע הסמים. יותר מ-42,000 בני אדם נהרגו עד היום במסגרת המלחמה בסמים, מאז שנכנס הנשיא המכהן פליפה קלדרון לתפקידו.

מאז שנכנס רשמית למרוץ, מקפידים יריביו העיקריים של פרי בפריימריז – מושל מסצ'וסטס לשעבר, מיט רומני, יו"ר בית הנבחרים לשעבר, ניוט גינגריץ', והמועמד המזוהה עם פלג "מסיבת התה" הקיצוני, הרמן קיין, לנסות לתקוף את פרי, ולהביך אותו גם בתחום מדיניות החוץ וגם בנושא מדיניות פנים, דוגמת סוגיית הביטוח הלאומי. למרות זאת, פרי ממשיך להוביל במרוץ, גם אם הפער שלו מהיריבים האחרים קטן: בסקר של CNN מהשבוע שעבר הוא זכה ל-28% תמיכה, בעוד שרומני זכה ל-21%, גינגריץ' ל-10%, וקיין זכה לשבעה אחוזי תמיכה – נתון זהה לזה של חבר הקונגרס מטקסס, רון פול.

עוד בנושא
פרי: לסגור משרדי הרשות בארה”ב אם תוכרז מדינה
ריק פרי יקרא היום: ”לא להקמת מדינה פלסטינית”
סקר בארה”ב: אובמה משפר מעמדו מול הרפובליקנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully