וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: "הפסקת הבנייה בשטחים - תנאי למו"מ"

ניר יהב

3.10.2011 / 0:00

בלשכתו של אבו מאזן הגיבו להודעת ישראל על קבלת הצעת הקוורטט, ואמרו כי תנאי נוסף הוא לדון בגבולות 67'. סאיב עריקאת: נתניהו הכשיל את המגעים ובחר בהתנחלות על פני שיחות

בתגובה להודעת ישראל, לפיה ירושלים מקבלת את הצעת הקוורטט לשוב למשא ומתן, אמר אמש (ראשון) נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, כי חזרה למשא ומתן מחייבת את ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות ולקבל את גבולות 67' כבסיס למגעים - "ושלא תוליך שולל ותנסה להתחמק מהחלטות האו"ם". הוא הוסיף ואמר כי "אם ישראל רצינית, עליה למלא אחר החלטות האו"ם, מפת הדרכים ויוזמת השלום הערבית ללא הסתייגויות".

עוד באותו נושא:
ישראל מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן
מתווה הקוורטט: "הסכם בין ישראל לפלסטינים, תוך שנה"
הרשות על הצעת הקוורטט: "יש בה גורמים מעודדים"

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
קוראים לישראל לא להוליך שולל או לחמוק מהחלטות האו"ם. אבו מאזן/רויטרס

בכיר פתח וראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר סאיב עריקאת, הגיב גם הוא להודעת ישראל, ואמר כי הפסקת הבנייה בהתנחלויות היא תנאי לפתיחה במשא ומתן. "ברגע שישראל תתחייב להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כולל ירושלים, ולקבל מדינה פלסטינית בגבולות 67' - נפתח במשא ומתן", אמר. לדבריו, כל משא ומתן לפני התחייבויות אלו "יעמוד בסתירה להודעת הקוורטט". עריקאת הטיל על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, את האחריות לכישלון המגעים בין ישראל לפלסטינים: "לא היה יום אחד שהתנגדנו למשא ומתן. נתניהו הוא זה שהכשיל את המגעים כשבחר בהתנחלות על פני משא ומתן".

ישראל הודיעה אתמול בצהריים כי היא מקבלת את הצעת הקוורטט לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. בהודעה שפרסמה לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתום דיון של שרי השמינייה, נאמר כי "ישראל מקדמת בברכה את קריאתה של הרביעייה הבינלאומית לקיום משא ומתן ישיר, ללא תנאים מוקדמים, בינה לבין הרשות הפלסטינית, כפי שכבר הוצע על ידי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש הממשלה, בנימין נתניהו". עוד נמסר כי "לישראל ישנן מספר השגות, אותן היא תעלה במשא ומתן, והיא קוראת לרשות הפלסטינית לנהוג כמוה ולהצטרף למשא ומתן ישיר ללא דיחוי".

ארצות הברית בירכה על הודעתה של ישראל. דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, חזרה בהודעה שפרסמה על קריאתה של ארצות הברית, לשני הצדדים, לשוב לשולחן המשא ומתן, "ללא תנאים מוקדמים, על פי לוח הזמנים שהציע הקוורטט".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 22:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully