וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע האדם: 350,000 טיילו בגנים ובשמורות בחג

סוף השבוע הארוך של ראש השנה, בסיוע מזג האוויר הנעים, הוציא החוצה מאות אלפי ישראלים אל הפארקים, הגנים הלאומיים ושמורות הטבע. בקק"ל הביעו שביעות רצון מהשמירה על הניקיון

350,000 מבקרים יצאו לטייל ברחבי הארץ בסוף השבוע הארוך של ראש השנה. הגנים הלאומיים, שמורות הטבע והפארקים נשטפו בזרם מטיילים בלתי פוסק שהגיע בכדי לערוך פיקניקים משפחתיים, או כדי לצאת לטיולים רגליים ולמסעות אופניים.

יצאתם לטייל? שתפו אותנו בתמונות בפייסבוק

רשות הטבע והגנים דיווחה היום (שבת) כי לאתריה הגיעו בימים האחרונים כרבע מיליון מטיילים, המתחלקים באופן שווה בין האתרים המוסדרים והשמורות והגנים הנמצאים בשטחים פתוחים. היום פקדו את האתרים כ-100 אלף בני אדם. אנשי הרשות ציינו באופן מיוחד את הגנים הלאומיים ירקון, קיסריה, מצדה, אשקלון ובית גוברין ואת שמורות הטבע בנחל הבניאס ובעין גדי, כמקומות שמשכו אליהם את מירב המטיילים.

עוד באותו נושא:
130 אלף איש חגגו את יומו השני של ראש השנה בטבע
50 אלף איש פקדו את שמורות הטבע ביום הראשון של החג

מטיילים מעיפים עפיפונים בגן הלאומי בבית גוברין. שרון טל, רשות הטבע והגנים
מטיילים מעיפים עפיפונים בגן הלאומי בבית גוברין/רשות הטבע והגנים, שרון טל

על פי נתוני הקרן הקיימת לישראל, כ-100 אלף מטיילים הגיעו במהלך החג וסוף השבוע ליערות ולפארקים הנמצאים תחת חסותה. מהקרן נמסר כי עומסי מטיילים נרשמו במקומות רבים: בצפון הארץ - באגמון החולה, לשם הגיעו מבקרים רבים על מנת לצפות במאות מינים של ציפורים שהופיעו במקום, בהר הכרמל, עין זיתים, פארק רמות מנשה וביערות בית קשת וביריה, שם נחנך שביל אופניים חדש, אליו הגיעו רוכבי אופניים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטיילים בצפון הארץ, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

במרכז הארץ בלטו יער בן שמן, פארק קנדה ופארק בריטניה, נס הרים, אזור הסטף, הר אדר ויער עמינדב. בדרום הארץ פקדו מטיילים רבים את יער המלאכים-שחריה ויער להב, אזור בארי וכפר גולדה. יערני הקרן הקיימת הביעו שביעות רצון משמירת הניקיון באתרי הטבע, אך יחד עם זאת ציינו כי במהלך סוף השבוע נאספו כ-90 טונות של אשפה באתרים השונים. כמו כן, ציינו בקק"ל כי מספר המטיילים היה נמוך מהכמות המצופה.

אחד הדברים שבוודאי משכו את המטיילים הרבים אל הטבע, היה מזג האוויר הנעים ששרר בימים האחרונים. מחר, עם החזרה הצפויה לשגרה, מזג האוויר יתחמם מעט ותחול עליה קלה בטמפרטורות. בשני ושלישי לא צפוי שינוי של ממש במזג האוויר.

(בהכנת הידיעה השתתף אריאל נוי)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully