וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עונה למבקריו: "גילה אינה התנחלות"

לאחר הגינויים החריפים שנשמעו ברחבי העולם נגד אישור הבנייה מעבר לקו הירוק, ראש הממשלה משיב בטוויטר: ממשלתי אינה הראשונה שתבנה בגילה, השכונה ממוקמת "חמש דקות ממרכז ירושלים"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה להדוף את הביקורת בגין המשך הבנייה מעבר לקו הירוק. בציוץ שהועלה הערב (רביעי) לטוויטר הרשמי של ראש הממשלה, נכתב כי "גילה אינה התנחלות, אלא שכונה בירושלים". עוד נכתב בציוץ כי "גילה שוכנת חמש דקות ממרכז ירושלים", וכי "כל ממשלות ישראל" כבר בנו בה. הדברים דומים להצהרתו מוקדם יותר של יועץ ראש הממשלה לתקשורת הזרה, מארק רגב. גם הוא אמר שגילה אינה התנחלות ואינה מאחז, והוסיף כי "בכל הסכם שלום ב-18 השנים האחרונות, גילה הייתה אמורה להישאר חלק מירושלים".

כותרות נוספות בנושא
אבו מאזן מאחל שנה טובה, ברקע הגינוי הפלסטיני
אחרי שנים רבות, שכונת גילה נפרדה מחומת הבטון
מדוע הורה בזמנו נתניהו לשרים לא לדבר על גילה?

שכונת גילה בירושלים. רויטרס
1,100 יחידות בנייה מעבר לקו הירוק: "כל הממשלות כבר בנו כאן". נתניהו/רויטרס

ארצות הברית, האיחוד האירופי, רוסיה, הרשות הפלסטינית ומצרים גינו בחריפות את מתן אישורי הבנייה לכ-1,100 יחידות הדיור בגילה. ההודעה על מתן האישורים נחשפה אתמול, ברקע יוזמת הקוורטט שהוצגה בסוף השבוע לחידוש המשא ומתן לשלום. הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים אישרה את התכנית, במסגרתה יוקמו הבתים במורדות הדרומיים של השכונה, מעבר לקו הירוק שחוצה את ירושלים. התכנית, פרי יוזמתה של הרשות לפיתוח ירושלים, כוללת בנייה של 20% יחידות דיור קטנות, בהתאם להנחיית שר הפנים, אלי ישי, ובנוסף בניית טיילת, שטחים פתוחים, מבני ציבור, בית ספר ואזור מסחרי.

האו"ם: זו התעלמות מבקשת הקוורטט להימנע מצעדים מתגרים

"ישראל ממשיכה להציב מכשולים בפני תהליך השלום, משום שההתנחלויות הן פעולה חד-צדדית", נמסר מלשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. גורמים נוספים ברשות הפלסטינית אף תקפו אישית את ראש הממשלה נתניהו, ואמרו כי "הוא טוען שאסור שיתבצעו צעדים חד-צדדיים, אבל אין דבר יותר חד-צדדי מאשר בנייה של יחידות דיור בשטח פלסטיני. נתניהו אמר לאו"ם שהוא בא לומר את האמת, אבל ההחלטה הזו היא זו שמספרת את האמת".

גם ארצות הברית גינתה בחריפות את התכנית. מזכירת המדינה קלינטון אמרה כי מדובר בצעד שאינו-יעיל, וגם דוברת מחלקת המדינה ויקטוריה נולנד גינתה את המהלך. כמו כן, שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר כי "ההחלטה שהתקבלה על ידי הרשויות בישראל לקדם בנייה במזרח ירושלים מתעלמת מבקשת הקוורטט ביום שישי האחרון משני הצדדים להימנע מצעדים מתגרים". הוא הוסיף כי "המהלך שולח איתות שגוי, בזמנים רגישים. ההתנחלות עומדת בניגוד למפת הדרכים ולחוק הבינלאומי, ופוגעת במאמצים לסיום הסכסוך".

בשנה שעברה זעמה ארצות הברית, לאחר שבוושינגטון גילו שמשרד הפנים אישר 1,600 יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים – בזמן שנתניהו נפגש עם סגן הנשיא ג'ו ביידן. נתניהו נזף לאחר מכן בשר הפנים אלי ישי, ואמר לו שההכרזה על קידום הבנייה התקבלה ב"עיתוי בעייתי". כמו כן, התנצל נתניהו בפני ביידן.

(עדכון ראשון: 21:30, 28.09.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully