וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: לאמץ את הצעת הקוורטט ולחדש המשא ומתן

שר החוץ אומר כי על ישראל להסכים למתווה שמציעה הרביעייה הבינלאומית, ולפיו הצדדים ישובו למשא ומתן בתוך חודש, ללא תנאים מוקדמים. על החלטת יו”ר הרשות לשוב לרמאללה אמר ליברמן: ”אין לו כוונה לנהל מו”מ לשלום”

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס הבוקר להצעת הקוורטט לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים ולהגיע להסכם בתוך שנה, ללא תנאים מוקדמים. בראיון לקול ישראל אמר ליברמן: "תמיד אמרנו שאנחנו מוכנים למשא ומתן ואני מקווה שגם הפלסטינים ייקחו אחריות, במקום לברוח ממנה ויתחילו לדבר ברצינות. עם כל ההסתייגויות שיש לי מההצעה, אני חושב שיש לקבל אותה".

על פי הצעת הקוורטט - הכולל את שרי החוץ של האיחוד האירופי, האו"ם, רוסיה וארצות הברית - תוך חודש תיקבע פגישת הכנה בין הצדדים ובה יוסכם סדר היום ודרך ההתקדמות במשא ומתן. באותה פגישה יתחייבו הצדדים להגיע להסכם תוך מסגרת זמן שתוסכם על ידם אך לא יאוחר מסוף 2012. בנוסף, צוין בהצהרת הקוורטט, הנציגים מצפים שתוך שלושה חודשים יוגשו הצעות מהותיות של שני הצדדים בנושאי ביטחון וגבולות. לשם כך, יכנס הקוורטט ועידה בינלאומית במוסקבה בתיאום עם הצדדים בזמן שיימצא מתאים לכך.

האם אתם תומכים בחידוש המו"מ הישיר? בואו להצביע בפייסבוק

משלכת ראש הממשלה נמסר אמש כי בנימין נתניהו ידון בשבוע הבא עם שרי הממשלה בהצעת הקוורטט. הפלסטינים הודיעו מבעוד מועד כי הם מתנגדים להצעה. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר לכתבים בשובו חזרה מעצרת האו"ם כי שום יוזמה שלא כוללת דרישה לעצירת הבנייה בהתנחלויות או שלא מבוססת באופן מוצהר על גבולות 1967, לא תזכה לתמיכתו. אבו מאזן סייג את דבריו באומרו כי הוא עדיין לומד את הצעת הקוורטט, שאינה כוללת אף התבטאות בשני הנושאים שלעיל.

שר החוץ האשים את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בבריחה מאחריות, בעקבות החלטתו לעזוב את ניו יורק ולשוב לרמאללה. "אבו מאזן בורח מאחריות, הוא ברח מניו יורק, הוא לא רוצה משא ומתן ישיר בלי תנאים מוקדמים. היו לו התניות כל הזמן ועכשיו הוא מדבר על הקפאת בנייה או לפתוח את הסכמי פריז (ההסכם בנושאים כלכליים שנחתם לאחר החתימה על הסכמי אוסלו). אפשר למצוא תירוצים נוספים, אבל ברור שאין לו כוונה לנהל משא ומתן לשלום".

הפלסטינים רוצים מדינה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

נתניהו יתייעץ עם שרי הממשלה בנוגע להצעת הקוורטט
אלפים יקבלו את אבו מאזן: בצה"ל נערכים להסלמה
מהנאומים להצעת הקוורטט: סוף שבוע היסטורי באו"ם

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
"נאום ההסתה של אבו מאזן מסמל כיוונים שהוא מחפש"/רויטרס

ליברמן הוסיף כי "נאום ההסתה של אבו מאזן מסמל כיוונים שהוא מחפש. אנו חושבים שלקחנו יוזמה, בנאום בר-אילן הכירה לראשונה ממשלת ימין בשתי מדינות והקפאנו את הבנייה. הכדור נמצא אצלם". בנוגע להצעת הקוורטט שפורסמה בסוף השבוע אמר ליברמן כי "אניח חושב שארצות הברית עמדה לימיננו, גם בתקרית השגרירות בקהיר וגם בנאום אובמה. האמריקאים גם השקיעו מאמץ רב בהודעת הקוורטט. אני לא מאושר ממנה והייתי כותב אותה אחרת, אבל אני כן חושב שיש לקבל אותה משום שהיא מדברת על פתיחת משא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

ליברמן הכחיש שוב כי ביקש להעניש את הפלסטינים במקרה של פנייה חד-צדדית מצדם לאו"ם. לדבריו, "מעולם לא ביקשתי צעדי ענישה. אם הפלסטינים יעבירו החלטה באופן חד-צדדי במועצת הביטחון או בעצרת הכללית, נגיע למצב חדש לחלוטין ויהיו לכך השלכות קשות. אני מאוד מקווה שיש להם אינטרס להיכנס למגעים דיפלומטיים ולדחות את כל ההצבעות. כך יהיה אפשר להמשיך לתחזק את התנאים הסבירים בשטח, מהלך חד-צדדי יגרור תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully