וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמברגו נשק על סוריה: טורקיה עצרה ספינת משא

בהמשך להודעתו של ראש הממשלה ארדואן על ניתוק היחסים עם דמשק, כחלק מהחרפת העיצומים על אסד, הוא הודיע שהצי הטורקי עצר ספינה סורית שהובילה תחמושת - אך לא ברור מאיפה, ולאן

כחצי שנה אחרי הפעם המשמעותית הקודמת שטורקיה סיכלה משלוח נשק שעשה דרכו לסוריה - משלוח נוסף נעצר, אך לא ברור לאן הוא עשה את דרכו. ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן שוחח אמש (שישי) עם כתבים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, ואמר כי הצי הטורקי עצר לאחרונה ספינה שעליה דגל סורי, שנשאה מטען של תחמושת. מוקדם יותר השבוע כבר הודיע ראש הממשלה הטורקי שבעקבות ההתקוממות העממית המתמשכת בסוריה זה יותר מחצי שנה, ובשל חוסר נכונותו של הנשיא בשאר אסד להיענות לדרישות להתפטר מתפקידו, אנקרה תנתק את קשריה הדיפלומטיים והמסחריים עם סוריה. בין היתר, עולה כי טורקיה הטילה על דמשק אמברגו נשק, ושזהו המימוש הראשון שלו.

ארדואן, לפי דיווח בסוכנות הידיעות אנטוליה, אמר כי "במידה ובעתיד יהיו ניסיונות להעביר לסוריה משלוחי נשק דרך האוויר או היבשה, בכוונת טורקיה לעצור את המשלוחים ולהחרים את הציוד". הוא לא ציין היכן נעצרה הספינה, אך מדיווח אחר עולה כי ככל הנראה מדובר בים מרמרה - המחבר בין הים התיכון למצרי הבוספורוס, לחופי איסטנבול.

ההחלטה להחריף את הסנקציות על ממשלת סוריה התקבלה בשיתוף פעולה עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עקב התסכול המתמשך מסירובה של דמשק להיענות לדרישות המערב. ההפגנות נגד הממשל, המתקיימות כמעט מדי יום, כבר גבו את חייהם של מעל 2,700 אזרחים, לפי נתוני האו"ם. ארדואן הכריז לאחר שיחתו עם אובמה כי הוא ניתק את קשריו עם ההנהגה הסורית לחלוטין ואמר כי "מעולם לא רצינו שהדברים יגיעו לכך, אך לצערי, הממשל הסורי הכריח אותנו לנקוט בגישה זו".

מוקדם יותר החודש אירחה טורקיה קבוצה של 140 מחברי האופוזיציה הסורית, במטרה להציג חזות מאוחדת נגד אסד. בנוסף, כ-7,500 סורים המחפשים מקלט עדיין חוסים בטורקיה, בשישה מחנות פליטים הממוקמים בסמוך לגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully