וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: איחוד מרגש של המשוחררים מאירן עם יקיריהם

בשעת לילה נחתו בעומן ג'וש פטאל ושיין באואר, אחרי שנתיים בכלא באירן, שם הורשעו בריגול - ובאואר התאחד עם שרה שוורד, עמה התארס בכלא. קלינטון: הם לא היו צריכים להיעצר מלכתחילה

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ')

קשה שלא להתרגש למראה התמונות האלה. למעלה משנתיים אחרי שנכלאו בכלא האירני, התאחדו הלילה (חמישי) סוף סוף ג'וש פטאל ושיין באואר עם בני משפחותיהם.

פטאל ובאואר האמריקאים, שניהם בני 29, טיילו יחד עם ידידתם שרה שוורד בצפון עירק ביולי 2009, אז לטענתם חצו בטעות את הגבול לאירן. השלושה נעצרו בידי שירותי הביטחון האירניים, והואשמו בריגול למען ארצות הברית. במהלך תקופת המעצר התארסו באואר ושוורד בת ה-32, אך לפני כשנה נאלצו השניים להיפרד כששוורד שוחררה "מטעמים הומניטריים" בערבות של חצי מיליון דולרים, ושבה לארה"ב. הלילה, התאחדו השניים מחדש בדמעות.

שיין באואר וחברו ג'וש פטאל, אמריקאים שהורשעו בריגול באירן ושוחררו, מתאחדים עם בני משפחותיהם אחרי נחיתתם בשדה התעופה של עומן, 22 בספט מבר 2011. רויטרס
באואר/רויטרס

בחודש שעבר גזר על השניים בית המשפט באירן שמונה שנות מאסר, אך לפני כשבוע הודיע במפתיע הנשיא מחמוד אחמדינג'ד כי השניים צפויים אף הם להשתחרר בערבות. בימים האחרונים התעכב השחרור פעם אחר פעם, עד שלבסוף, אתמול, שוחררו השניים מהכלא ברכב מטעם שגרירות שוויץ. מטהרן המריאו פטאל ובאואר לנסיכות עומן, ששילמה את ערבות מיליון הדולרים שנדרשה לשחרורם - חצי מיליון לכל אחד.

בדברים שנשאו בשדה התעופה בעומן, הודו השניים לשליט המקומי שסייע להם. "אנחנו שמחים מאוד ששוחררנו וזו הקלה גדולה להיות חופשיים", אמר פטאל. "אנו מודים מעומק הלב להוד מעלתו הסולטן קאבוס מעומן, על שהביא לשחרורנו. אנחנו אסירי תודה לממשלת עומן על האירוח שלנו ושל משפחותינו".

שיין באואר וחברו ג'וש פטאל, אמריקאים שהורשעו בריגול באירן ושוחררו, מתאחדים עם בני משפחותיהם אחרי נחיתתם בשדה התעופה של עומן, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
באואר ושוורד, שוב ביחד/רויטרס

"שנתיים בכלא הן יותר מדי", הוסיף באואר, "ואנחנו מקווים מאוד לשחרורם של אסירים פוליטיים ואנשים אחרים שכלואים שלא כדין - באמריקה ובאירן".

בממשל האמריקאי מיהרו לברך, אך גם הזכירו שההרפתקאה של שני התרמילאים כלל לא הייתה אמורה להסתיים בכלא. "אני רוצה לומר עד כמה אני שמחה", אמרה מזכירת המדינה הילרי קלינטון, "עד כמה רווח לי וכמה אסירת תודה אני ששני הגברים הצעירים האלה סוף סוף מחוץ לכלא האירני, שם הם מעולם לא היו צריכים להיות מלכתחילה".

שיין באואר וחברו ג'וש פטאל, אמריקאים שהורשעו בריגול באירן ושוחררו, מתאחדים עם בני משפחותיהם אחרי נחיתתם בשדה התעופה של עומן, 22 בספטמבר 2011. רויטרס
"שנתיים בכלא הן יותר מדי". נושמים לרווחה בעומן/רויטרס

עכשיו, כשהכל כבר מאחוריהם, דבר אחד בטוח: שני הצעירים יחשבו פעמיים לפני הטיול הבא שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully