וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' לאחר הניצחון: "יוצאים לדרך חדשה"

פנחס וולף

22.9.2011 / 1:35

אחרי שהביסה את עמיר פרץ ביתרון של 9% בבחירות לראשות מפלגת העבודה, הודתה שלי יחימוביץ' לתומכיה, "שמסרו את חייהם בתקופה האחרונה". מצנע והרצוג התקשרו לברך: "זה הזמן לאחדות"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

שלי יחימוביץ' הגיעה הלילה (חמישי) למטה הבחירות שלה במרכז תל אביב, שם התקבלה בתשואות על ידי תומכיה, לאחר ניצחונה בבחירות לראשות מפלגת העבודה. בהודעה קצרה אותה מסרה יחימוביץ' לעיתונאים, אמרה כי "אנו הולכים לדרך חדשה, זהו חלון הזדמנויות, בו נוכל לחבר בין מפלגת העבודה ההיסטורית ובין הרוחות החדשות המנשבות ברחוב". יחימוביץ' זכתה ב-54% מהקולות, יתרון של תשעה אחוזים וכ-3,500 קולות על פני עמיר פרץ שזכה ב-45% מהקולות.

פריימריז בעבודה: יחימוביץ' ופרץ נלחמים על כל קול. שי מכלוף, קובי אליהו, נועם אשל
"זהו חלון הזדמנויות". יחימוביץ' מצביעה/נועם אשל, שי מכלוף, קובי אליהו

יחימוביץ' אף הודתה לתומכיה, ואמרה כי מדובר ב"אנשים מדהימים, מתנדבים שמסרו את חייהם בתקופה האחרונה, אנשים שאוהבים את המדינה - ורוצים להביא שינוי משמעותי בחברה הישראלית". היא ביקשה לסכם את דבריה במילה אחת: "ניצחנו", ולאחר מכן הריעו לה תומכיה: "העם בחר צדק חברתי".

לאחר מכן הגיעה יחימוביץ' לבית ברל, שם נערכה ההרכזה הרשמית על ניצחונה. יחימוביץ' נשאה דברים ואמרה כי "אני רוצה לקרוא לכל אזרחי מדינת ישראל המאמינים בערכי מפלגת העבודה להתפקד מחר בבוקר למפלגת העבודה. אנחנו פותחים את השורות שלנו לכל אדם שמזדהה עם הערכים שלנו ורוצה לקחת חלק בבריאתה המחודשת של המפלגה שבנתה את המדינה, לבחור את המנהיגים שלכם, להיות חלק פעיל במעשה הפוליטי במובן החיובי שלו של לקחת חלק בעיצוב פני המדינה. בואו נציב לנו יעד ראשון של 100 אלף מתפקדים ואחר כך 200 אלף. אתם תהיו בסיס האמון שלנו לכל דבר שנעשה, כי אין מפלגה בלי ציבור".


יחימוביץ הוסיפה כי "הגיע זמנה של מפלגת העבודה לבנות מחדש את מדינת ישראל ברוח של צדק, של אחריות המדינה לאזרחיה, של חתירה לשוויון, לשים קץ להפרטה, לשים קץ לפערים החברתיים שהולכים ומתרחבים, לשים קץ בפגיעה בכבוד האדם העובד וחירותו. זאת המשימה הלאומית שלנו. דרכה נחזור להיות המפלגה של העם. תפקידנו לייצר משהו חדש שנבנה על ישן. השפה שלנו היא השפה העדכנית. תפקידנו לייצר 'אנחנו' שהוא לא סקטוריאלי".

העבודה בוחרת מנהיג - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
יחימוביץ' ניצחה בפריימריז לעבודה בפער גדול
עיני לאנשיו: "הצביעו ליחימוביץ' לראשות העבודה"
דליה רבין תומכת בפרץ: "מייצג את מורשתו של אבא"
אתמול: אלימות בין פעילי פרץ ויחימוביץ'

עמיר פרץ, שהתמודד מול יחימוביץ' בבחירות, התקשר אליה לאחר פרסום תוצאות הבחירות על מנת להכיר בהפסדו ולברך אותה על ניצחונה. יחימוביץ' הודתה בנאומה לפרץ על שהתקשר אליה והעבירה מסר של פיוס: "השקפת העולם שלנו דומה מאוד ואני בטוחה שנוכל לעבוד שכם אל שכם לטובת הדברים שאנחנו מאמינים בהם". לאחר מכן הוסיפה כי, "אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, ליו"ר האופוזיציה ציפי לבני ולשר הביטחון אהוד ברק שהתקשרו לברך אותי. אנחנו הולכים להיות יריבים קשים ומרים שלהם בהעפלה למרכז המפה הפוליטית".

גם ח"כ יצחק הרצוג שהתמודד לראשות המפלגה והודח מהמרוץ בסיבוב הראשון של הפריימריז, התקשר ליו"ר המפלגה הנבחרת ובירך אותה על ניצחונה. "בפנינו אתגרים גדולים", אמר הרצוג ליחימוביץ'. הרצוג גם בירך את עמיר פרץ, שהפסיד ליחימוביץ' בבחירות, וציין כי "זה הזמן לאחדות השורות בהנהגה ובשטח".

בין המברכים היה גם עמרם מצנע, שהתמודד בסיבוב הראשון בבחירות. הוא איחל ליחימוביץ' הצלחה בדרכה החדשה, ואמר לה כי "יעמוד לצידה בכל עת". השניים קבעו להיפגש בימים הקרובים. ח"כ אבישי ברוורמן, חבר סיעת העבודה היחיד שהביע תמיכה בשלי יחימוביץ' לקראת הפריימריז במפלגה, בירך אותה אף הוא ואמר כי "כעת, עלינו הח"כים לפעול כצוות תחת הנהגתה של שלי , במטרה להחזיר את מפלגת העבודה למרכז הבמה הפוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully