וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' ניצחה בפריימריז לעבודה בפער גדול

פנחס וולף

22.9.2011 / 0:00

לקראת חצות, נרשם יתרון של תשעה אחוזים ליחימוביץ' לעומת עמיר פרץ, והיא זכתה בכמה אלפי קולות יותר ממנו. גם הקלפיות האחרונות לא הצליחו לסייע לעמיר פרץ, שהודה בתבוסתו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

הבחירות לראשות מפלגת העבודה הגיעו אמש (רביעי) לישורת האחרונה. לקראת השעה חצות, שלי יחימוביץ' זכתה ב-54% מהקולות, יתרון של תשעה אחוזים וכ-3,500 קולות על פני עמיר פרץ שזכה ב-45% מהקולות.

חברי המפלגה תומכיה של יחימוביץ' שהתכנסו בבית ברל מחאו כפיים ככל שהשעות חלפו. שלי יחימוביץ', חברת הכנסת שהייתה עיתונאית עד לפני שש שנים, הפכה הלילה לאישה הראשונה מאז גולדה מאיר להנהיג רשמית את המפלגה, וניצחה את עמיר פרץ, שהכניס אותה במקור לפוליטיקה.

לאחר סגירת הקלפיות, התכנסו תומכיהם של שני המועמדים שהעפילו לסיבוב השני בבית ברל, לצפות בתוצאות הרשמיות שהוקרנו על המסך לנגד עיניהם. חברי הכנסת יחימוביץ' ופרץ הגיעו לשלב זה לאחר מערכת בחירות סוערת שכללה השמצות רבות ותלונות של מטות המועמדים זה על זה, והסתיימה ביום בחירות סוער לא פחות, שבמהלכו אף אירעה תקרית אלימה בין פעילי שני המחנות. יחימוביץ' עצמה תגיע בקרוב למקום כדי לחגוג עם תומכיה ולשאת נאום ניצחון.

העבודה בוחרת מנהיג - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
היום: העבודה בוחרת מנהיג - פרץ או יחימוביץ'?
עיני לאנשיו: "הצביעו ליחימוביץ' לראשות העבודה"
דליה רבין תומכת בפרץ: "מייצג את מורשתו של אבא"
הפריימריז בעבודה: אלימות בין פעילי פרץ ויחימוביץ'

בבחירות הצביעו 61% ממתפקדי מפלגת העבודה. התפלגות המצביעים היא כדלקמן: בקרב הדרוזים הצביעו57% מהמתפקדים, במחוז דרום 68%, בקיבוצים 60% מהמתפקדים, בחיפה 54%, בירושלים 57%, במושבים 77%, במרכז 58.5%, בנגב 62.8%, בקרב הערבים 55%, בצפון 61%, באזור השרון 58%, ובתל אביב הצביעו 58% מהמתפקדים.

אחוז ההצבעה הגבוה במושבים, במגזר הערבי ובמחוז דרום מהווים יתרון עבור עמיר פרץ, אך גם בקיבוצים ובתל אביב, שם יש יתרון לשלי יחימוביץ, יש אחוזי הצבעה הדומים לאחוז ההצבעה הארצי. במגזר הדרוזי יש כפי הנראה קרב צמוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי יהיה המנהיג הבא של מפלגת העבודה? עמיר פרץ ושלי יחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטה יחימוביץ' טען מוקדם יותר כי משקיפים מטעם מטה פרץ לא הגיעו עם פתיחת הקלפיות בקיבוצים ובערים הגדולות, בהן יש ליחימוביץ' יתרון. לטענת מטה יחימוביץ', המטה המתחרה נקט במהלך זה כדי לעכב את פתיחת הקלפיות, ועקב כך חלקן נפתחו חצי שעה מאוחר יותר. בעקבות זאת, דרש מטה יחימוביץ' מוועדת הבחירות של המפלגה לפתוח את הקלפיות בכל זאת, והוועדה הורתה לפתוח אותן גם ללא נוכחות משקיפים.

במקביל, התלוננו אנשי מטהו של עמיר פרץ לוועדת הבחירות, על כך שלטענתם נמנעה כניסתם של משקיפים מטעמו לקלפיות בקיבוצים משמר השרון, נען, כפר סאלד ואפיקים. לאחר מכן, שוב התלונן מטה יחימוביץ' על שיבושים בקלפיות מצד פעילים של פרץ - בין היתר במצפה רמון, שבראש המועצה שלה עומדת אחותו של פרץ.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

(עידכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully