וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטייפון רוקה מכה ביפן: 1.3 מיליון פונו מבתיהם

סופת הטייפון רוקה מאיימת על עיר התעשייה נגויה שביפן. הרשויות ביפן כבר פינו מאות אלפי אזרחים מבתיהם עקב הגשמים העזים והנהרות שעלו על גדותיהם. "לשים לב לתחזית"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

חצי שנה אחרי אסון הצונאמי ושבועיים בלבד אחרי סופת הטייפון טלס שגבתה את חייהם של מאה בני אדם, מתמודדת יפן פעם נוספת עם מראות של רחובות מוצפים ותושבים המפונים על גבי סירות הצלה. האחראית הפעם היא סופת הטייפון "רוקה", שמכה בימים אלה במדינה. למעלה ממיליון ושלוש מאות בני אדם כבר פונו מבתיהם, בעקבות הגשמים הכבדים שהציפו חלקים נרחבים ממערב המדינה וממרכזה, וגרמו לכמה נהרות לעלות על גדותיהם.

החשש העיקרי כעת הוא מהגעת הסופה אל עיר התעשייה הגדולה נגויה במחוז אייצ'י שבמרכז המדינה, ממנה פונו עד כה כמיליון ומאה אלף תושבים. הרשויות ביפן מדווחות כי עין הסערה, המתפרסת על פני כמאה ותשעים קילומטרים, ממוקמת כרגע דרומית מזרחית לאי, וכי הסופה נעה צפונה במהירות של כחמישה עשר קילומטרים בשעה. בממשלה קוראים לתושבים להישמע להנחיות כדי למזער נזקים. מזכיר ממשלת יפן, אוסאמו פוג'ימורה אמר כי "מאחר וכמות גדולה של גשם צפויה מהטייפון רוקה אנחנו קוראים לתושבים לשים לב לתחזיות ומבקשים מהם שוב לפעול לפי הוראות הפינוי שניתנו להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully