וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: הח?זיר הגיבור הלאומי שובט לשישה העתקים

ז'ו זכה לתהילה ב-2008, כשהצליח לשרוד 36 ימים תחת הריסות הרעש בסצ'ואן. מאז חקרו את סגולותיו, אך כעת הוא זקן - והיות שהוא מסורס, הדרך היחידה לשמר אותו הייתה בשיטת הכבשה דולי

מדענים בסין השלימו באחרונה את שיבוטו של חזיר, שהוכתר כ"גיבור לאומי" בשנת 2008, לאחר ששרד בחיים יותר מחודש תחת הריסות רעידת האדמה הקשה שפקדה את מחוז סצ'ואן בדרום המדינה. לפי הדיווח אתמול (ראשון) בעיתון "מורנינג פוסט" היוצא בהונג קונג, שישה חזרזירים יוצרו מה-DNA של החזיר בעל כישורי ההישרדות יוצאי הדופן.

על הצעד הוחלט משום שהחזיר, הנקרא ז'ו ג'יאן-צ'אנג, החל כבר להזדקן (גילו חמש שנים - מקביל לגיל 60 אצל בני אדם), ושלא ניתן היה "לשכפלו" בדרכים טבעיות יותר, משום שהוא הוא מסורס.

עוד על שיבוט בעלי חיים:
אירן מציגה: חנה העז המשובטת
הכלב האהוב מת? אפשר לשבט
כלבים משובטים - ידידיו הטובים ביותר של המוכס

הרס שגרמה רעידת אדמה, סצ'ואן, סין, מאי 2008. Wang Jiaowen, ColorChinaPhoto, AP
הרעש גבה את חייהם של יותר מ-90,000 בני אדם. סצ'ואן, מאי 2008/AP, Wang Jiaowen, ColorChinaPhoto

יותר מ-90,000 בני אדם נהרגו ברעש האדמה במאי 2008, הנחשב לאסון הטבע הקשה ביותר בסין זה שנות דור. ז'ו החזיר, כ-150 קילוגרמים משקלו, שרד את הרעש ונשלף מתוך ההריסות לאחר 36 ימים, שבמהלכם ניזון משתיית מי גשמים ולעיסת פחם בלבד. הוא היה במצב קשה של טראומה כשהוצא מההריסות - אך בחיים.

הסינים החלו לחקור בלהט את תכונותיו הייחודיות של ז'ו - אך כעת הוא הזדקן, והתעורר החשש שהוא ימות לפני שיספיקו לגלות את כל צפונותיו. לפיכך, הוחלט על השיבוט - שהסתיים בהצלחה. "החזיר הנפלא הפתיע אותנו שוב", אמר לעיתון ראש פרויקט השיבוט, דו יו-טאו.

ששת צאצאיו - או בעצם העתקיו - של ז'ו ככל הנראה יופרדו ויישלחו כל אחד לגורלו - מי למוזיאונים, ומי למכונים למחקר גנטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully