וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: שחרור האמריקאים "מתעכב בגלל חופשת שופט"

בשבוע שעבר הבטיח אחמדינג'ד שחרור מהיר של ג'וש פטאל ושיין באואר, המטיילים האמריקאים שהורשעו בריגול - אך בינתיים זה לא קרה. היום הסביר פרקליטם: "השופט שצריך לחתום בחופשה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

לא כל כך מהר: מסעוד שאפי, פרקליטם של שיין באואר וג'וש פטאל, שני מטיילים אמריקאים שנכנסו בטעות מעירק לאירן לפני שנתיים, הורשעו בריגול ונשלחו לשמונה שנות מאסר, אמר היום (ראשון) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שחרורם הקרוב של השניים, עליו הוכרז כבר בשבוע שעבר, מתעכב בכמה ימים - משום שהשופט שחתימתו דרושה לכך נמצא בחופשה.

על שחרורם המפתיע של השניים הודיע בשבוע שעבר הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, ובעקבות זאת טען שאפי כי השחרור יתרחש "בתוך יומיים". ואולם, הדבר לא קרה לבסוף, ובמערכת המשפט, הנשלטת בידי אנשי דת שמרנים, טענו כי למעשה טרם התקבלה החלטה סופית בעניין, שעדיין "נמצא בדיונים".

"הלכתי לבית המשפט לשאול מה קורה", הסביר היום שאפי, "והם הסבירו לי שהשופט השני שחתימתו דרושה נמצא בחופש עד יום שלישי. אז אנסה שוב ביום שלישי. אני תמיד אופטימי, ואינשאללה, זה הולך להיגמר".

שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, התראיין היום בנושא לתקשורת באירן, ואמר כי "רבים מראשי המדינה תיווכו בעניין שחרורם של השניים, והעבירו את בקשותיהם לגופים הרלוונטיים. אנחנו מקווים שמערכת המשפט תתייחס אליהם בחמלה איסלמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully