וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התיירת שנרצחה בירושלים: "היא צרחה וחרחרה"

גלעד גרוסמן

18.9.2011 / 11:38

קיי ווילסון שהותקפה עם חברתה, כריסטין לוקן, כשטיילו בהרי ירושלים, העידה במשפטם של הנאשמים ברצח. "אני מתכוננת ליום הזה 9 חודשים. עכשיו זו הזכות שלי להגיד מה קרה באותו יום"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: רותם אזולאי, עריכה: טל רזניק)

"ראיתי את כריסטין נרצחת מול העניים שלי. היא צרחה. אני לא רציתי שיכאיב לי. ניסיתי לא להוציא קול. היה קשה כי המכות היו קשות אבל ניסיתי להעמיד פני מתה. שמעתי את כריסטין מחרחרת. לא הייתי בטוחה שאני חיה. הם חזרו אחרי כמה דקות לוודא הריגה. הוא דקר אותי בחזה", כך תיארה הבוקר (ראשון) בפני בית המשפט מדריכת הטיולים קיי ווילסון, כיצד היא וחברתה כריסטין לוקן הותקפו על ידי שני פלסטינים.

על פי כתב האישום, שהוגש בתחילת השנה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד איאד פטאפטה, בן 32 מתרקומיא, וכיפאח גנימאת, בן 33 מצוריף. השניים נאשמים שרצחו את לוקן, תיירת אמריקאית, בדצמבר אשתקד סמוך למושב מטע. כמו כן, גנימאת נאשם כי רצח בחודש פברואר 2010 עם פלסטיני נוסף, איברהים גנימאת, את הישראלית נטע בלאט-שורק, סמוך למנזר בית ג'מאל, ליד בית שמש.

דיון בתיק של חברי החוליה שנתפסה בחשד לרצח כריסטין לוגן ונטע שורק בהגשת, מרץ 2011. עומר מירון
הם חזרו אחרי כמה דקות לוודא הריגה. הנאשמים בהריגת כריסטין לוגן ונטע בלאט-שורק/עומר מירון

גופתה של לוקן נמצאה כשעליה סימני דקירה והיא כפותה באזור הכביש המחבר בין מטע לבין בית שמש. וילסון, שנפצעה קשה בתקרית, נמצאה כפותה והובהלה לבית החולים הדסה עין כרם. "אני מתכוננת ליום הזה תשעה חודשים. עכשיו זו הזכות שלי להגיד לפני הנאשמים מה קרה באותו יום", אמרה ווילסון בתחילת עדותה. "כריסטין ואני הלכנו לטייל ביער. עלינו לתצפית והתיישבנו על סלע. ופתאום ראינו שני אנשים מתכופפים. לא הבנתי מה הם עושים . אמרתי לה לא לדבר כי פחדתי. שאלו אותנו בעברית אם יש לנו מים. עניתי בצורה של הומור 'הלוואי', כי לא רציתי שיתקרבו, הייתה לי תחושה לא טובה. לא הבנתי מה הם עושים. הוצאתי את האולר שלי למקרה שיקרה משהו. ואז התחילו לתקוף אותנו".

היא סיפרה כיצד נאבקה עם אחד התוקפים בזמן שחברתה נאבקה עם השני. "לא הבנתי אם רוצים לאנוס אותי או לשדוד אותי. הם הורידו לי את המגן דוד. ניסיתי לשכנע אותם שאנחנו לא יהודיות. אמרתי לכריסטין שתביים התקף אפילפסיה, ואמרתי להם שאני מדריכת טיולים ושהקבוצה עוד מעט תחזור. הם אמרו לי להוריד נעלים ולהוציא את השרוכים. הם קשרו את הידיים שלי מאחורי הגב ושמו מחסום על הפה. הבנתי שזו חטיפה". בשלב זה פרצה ווילסון בבכי והסתכלה לעבר הנאשמים.

לאחר מכן תיארה ווילסון כיצד הרוצחים הפרידו בינה לבין לוגן. "הם הורידו אותנו על הברכיים, בזמן שהייתי יחפה והיה לי מחסום על הפה. הבנתי שהוא הולך לערוף לי את הראש. שמעתי את כריסטין צורחת והם התחילו לתקוף אותנו", העידה. לדבריה, לאחר זמן מה התעוררה במקום אחר. "רציתי לחזור לשביל כדי שימצאו את הגופה שלי. שיידעו שמדובר ברצח. הצלחתי לקום. הלכתי יחפה, מדממת, עם צלעות שבורות, במשך רבע שעה, עד שראיתי עזרה. הייתה לי בחירה מאוד קשה. כאשר קמתי שמעתי אותה נושמת, אבל כיוון שהייתי קשורה לא יכולתי לנחם אותה ברגעיה האחרונים. בחרתי לא להסתכן ולהתעלם על מנת לקרא לעזרה".

לפני עדותה סיפרה ווילסון לכתבים בבית המשפט כי כיום היא בסביבה בטוחה ולכן לא חשה פחד. "עברתי את כל השנאה. אני מתמלאת בחוסר יכולת להבין איך אנשים שהיו פעם ילדים קטנים, יכולים לבצע כזה מחזה בלי רחמים. הלב שלי נשבר למשפחה. אני חושבת שכתקשורת יש לכם אחריות אדירה. חלק מכם עסקו בשמועות. עברתי גם רצח אופי. צריך להתאפק עד שכל העדויות נמצאות ביד. לעבור פיגוע זה לא דבר קל. אני מקווה שהם יישארו בכלא כל החיים". היא הוסיפה שצריך לזכור שגלעד שליט עדיין בשבי וביקשה שהממשלה תפעל להחריף את התנאים של תוקפיה.

עוד בנושא:
תיירת נדקרה ליד בית שמש, חיפושים אחר חברתה הנעדרת
נמצאה גופת התיירת שנעדרה בהרי ירושלים
המטיילת שנדקרה: "העמדתי פני מתה והתוקפים עזבו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully