וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנה למחאה בסוריה: עשרות נהרגו מאש הצבא

ניר יהב

17.9.2011 / 0:10

במלאת חצי שנה להפגנות, יצאו מתנגדי השלטון לרחובות הערים תחת הכותרת: "ממשיכים עד להפלת המשטר". על פי הדיווחים, חיילי צבא סוריה פלשו לעיר חלפאיא על מנת לאתר חיילים שערקו

שלשום ציינו מתנגדי השלטון בסוריה חצי שנה להתקוממות, והיום ממשיכים חיילי צבא סוריה לטבוח בהם: רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה אתמול (שישי) כי 26 מפגינים סורים נהרגו עד כה מאש כוחות הביטחון במהלך הפגנות נגד המשטר. רוב ההרוגים הם מאזור חומס, חמאדה וג'בל זאוויה. ההפגנות נערכות היום תחת הקריאה "ממשיכים עד להפלת המשטר". רשת אל-ערביה דיווחה כי שישה מתוך ההרוגים נהרגו בעיר חלפאיא, הנמצאת במרחק של 17 קילומטרים מהעיר חמה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
סוריה: "לכדנו מרגל ישראלי שליבה את המהומות"
מזכ"ל הליגה הערבית בסוריה: "הבנות עם אסד"
הסלמה בסוריה: 34 נהרגו ביום מאש כוחות הביטחון

הפגנה נגד שלטונות סוריה, ביירות, לבנון, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
ממשיכים להפגין גם אחרי חצי שנה/רויטרס

פעילי זכויות אדם דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים פלשו לעיר כדי לחפש אחר חיילים שערקו מהצבא וכדי למנוע הפגנות מחאה. בנוסף פעלו כוחות הביטחון הסורים בעיירה בסר אל-חריר ליד דרעא. הפגנות נוספות נערכות גם בסביבת דמשק ובעיר אדלב.

בעקבות האלימות הנמשכת במדינה, קראה שלשום מחלקת המדינה האמריקאית לכל אזרחי ארצות הברית הנמצאים בסוריה לעזוב את המדינה באופן מיידי. "על אזרחי ארצות הברית לעזוב את סוריה כל עוד התחבורה המסחרית עדיין זמינה", מסרה מחלקת המדינה בהודעת אזהרה והוסיפה כי יש לדחות נסיעות עתידיות למדינה.

בימים האחרונים נהרגו במדינה עשרות מפגינים, ולא נראה כי בכוונת כוחות הביטחון לעצור את הטבח. על פי דיווח של פעילי אופוזיציה במדינה, לפחות עשרה בני אדם נהרגו אתמול בפשיטה של החיילים על חווה במחוז דרעא. לא נמסרה סיבת הפשיטה. יום דמים נוסף נרשם גם שלשום כאשר לפחות 23 בני אדם נהרגו ברחבי סוריה, מתוכם 19 אזרחים. על פי דיווח של פעילי אופוזיציה לרשת CNN, חלק מהמקרים אירעו בעיר חמה, והשאר בחומס, דיר א-זור, ראב ובפרברי דמשק. בעימותים בחומס נפצעו גם ארבעה בני אדם, שניים מהם במצב אנוש, כאשר כוחות הביטחון פתחו באש לעבר מחסום. ביום שני דיווחו הפעילים כי לפחות 26 בני אדם נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 15:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully