וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר המצרי זומן לשיחת הבהרה במשרד החוץ

פנחס וולף

16.9.2011 / 13:56

בעקבות התבטאויותיו של ראש ממשלת מצרים לפיהן הסכם השלום בין המדינות "אינו קדוש", זומן השגריר המצרי בישראל לשיחה בה נאמר לו כי אין בכוונת ישראל לפתוח את ההסכם

מנכ"ל משרד החוץ רפי ברק נפגש היום (שישי) עם שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא. גורמים במשרד החוץ אמרו כי לא מדובר בשיחת נזיפה. לדברי הגורמים, באחרונה נשמעו במצרים התבטאויות שונות בנוגע להסכם השלום בין שתי המדינות ובשל כך ביקש מנכ"ל משרד החוץ לברר עם השגריר היכן הדברים עומדים ומצד שני להעביר את המסרים של ישראל למצרים.

האם יש לחשוש ממצב מערכת היחסים עם מצרים? בואו להצביע בפייסבוק

עוד על המתיחות ביחסי ישראל-מצרים
השגריר בקהיר שיחזר: "חשבתי שהם ילכו עד הסוף"
תקיפת השגרירות בקהיר, שלב אחרי שלב
מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל

עם תום הפגישה בין השניים, מסרו גורמים במשרד החוץ כי ברק הבהיר לשגריר, כי "שמענו את הקולות במצרים בימים האחרונים. מבחינתנו, הסכמים צריך לכבד. זה לטובת שני הצדדים, ואין לנו כוונה לפתוח את ההסכם".

שיחת ההבהרה הגיעה בעקבות התבטאויותיו אמש של ראש ממשלת מצרים, ד"ר עיסאם שרף, שאמר כי הסכם השלום עם ישראל "אינו קדוש" וכי הוא "נתון תמיד לשינויים" אם הדבר יחזק את השלום ויפעל למען האינטרס האזורי. בראיון שהעניק לטלוויזיה הטורקית אמר שרף כי הסכמי קמפ דיוויד "הם לא דבר קדוש. הם תמיד נתונים לדיון באופן שיביא לרווחת האזור. אם נצטרך להכניס בהם שינויים - נעשה זאת".

בתוך כך, שגרירות ישראל בירדן שפונתה בימים האחרונים מחשש להפגנות, שבה לעבוד באופן סדיר. השגריר, דני נבו, שב היום לרבת עמון, וביום ראשון צפויים לשוב למקום, כרגיל, גם יתר עובדי השגרירות. על פי הנוהל הרגיל, עובדי השגרירות בירדן שבים לישראל בכל סוף שבוע. השבוע, בעקבות ההפגנה שהתקיימה אתמול סמוך לשגרירות, הם שבו יום לפני, אולם מבחינת ישראל העבודה במקום חזרה לסדרה.

כמו כן, נודע לוואלה! חדשות כי מתחילת השבוע הקרוב תהיה נוכחות ישראלית דיפלומטית קבועה ברוטציה בשגרירות ישראל בקהיר. בינתיים דנות מצרים וישראל בנוגע להגברת האבטחה במקום.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully