וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאשם בפדופיליה לא כשיר לדין - וחשוד שתקף שוב

גלעד גרוסמן

16.9.2011 / 0:01

בשנות ה-90 הוגשו נגד מ' שני כתבי אישום בגין עבירות מין בקטינים, אך הוא לא הועמד לדין בשל פיגור שכלי בו הוא לוקה. הוא לא נשפט, הואשם שוב בעבירות מין בילדים - ושוב לא יעמוד לדין

כרוניקה של עבירת מין ידועה מראש: בשנות ה-90 הוגשו שני כתבי אישום, בהפרש של חמש שנים, נגד מ'. בשני המקרים הוא הואשם בביצוע עבירות מין בקטינים, אולם לא הועמד לדין בסופו של דבר, בשל פיגור שכלי בו הוא לוקה. לפני כשנה הוגש נגדו כתב אישום שייחס לו אונס, ביצוע מעשה סדום וביצוע מעשה מגונה בשלושה ילדים בני 8-9. עם זאת, גם הפעם מי שהואשם כפדופיל סדרתי לא ייתן את הדין על המעשים שביצע לכאורה, לאחר שבית המשפט המחוזי בפתח תקוה קבע אמש (חמישי) פעם נוספת כי הוא אינו כשיר לעמוד לדין.

בכתב האישום שהוגש נגד מ', כיום בשנות ה-50 לחייו, נטען כי הוא נהג לשוחח עם הקטינים, להוביל אותם למקום צדדי, ואז לאחוז בהם ולבצע בהם עבירות מין. באחד המקרים הבחין מ' בילדה בת 8 בזמן שהגיעה למכולת ביישוב בו התגורר. הוא עקב אחריה כשיצאה מהמקום, וכשעברה בנקודה חשוכה בדרכה, ניגש אליה מ' וביקש שתחבק אותו. היא סירבה, ואז אמר לה הנאשם: "רק חיבוק, מבטיח רק חיבוק". היא הסכימה, ואז הוא החל לאחוז בה בכוח, הרים את חצאיתה ואנס אותה. במקרה אחר המתואר בכתב האישום, הבחין הנאשם לפני כשנתיים בילד בן 9 כשהוא תולה מודעות ליד אותה המכולת. הוא הזמין את הילד לתלות עמו מודעות במקום אחר ביישוב, אז הוביל את הילד לגבעת קוצים מוסתרת, וביצע בו מעשה סדום. בנוסף, נאשם מ' בביצוע מעשה מגונה בילדה בת 9.

בחקירת המשטרה עלה חשד כי מ' ביצע עבירות מין בקטינים לאורך שנים ארוכות, ותקף גם ילדים נוספים שלא הוזכרו בכתב האישום. בכתב האישום נטען שמהעדויות בתיק עולה כי בני משפחה שונים המשמשים כאפוטרופוסים של מ' ידעו על מעשיו, אך התכחשו אליהם, ולא עשו מאומה על מנת להבטיח שמעשים כאלו לא יחזרו בשנית.

"מ' מתנהג באופן מניפולטיבי"

לאחר הגשת כתב האישום נשלח מ' לוועדת אבחון, שקבעה שהוא מתפקד ברמת פיגור שכלי קל-בינוני, מבדיל באופן בסיסי בין טוב לרע ובין מותר לאסור, אך אינו מבין את הליכי בית המשפט, ואינו יכול לסייע בהגנתו. הפרקליטות ניסתה לערער על ההחלטה, והוועדה קבעה בהמשך כי מ' מבין את ההליכים בבית המשפט, אולם נותרה בדעה שהוא אינו מסוגל לסייע בהגנתו. הוועדה גם התרשמה שמשפחתו של מ' "חמה ותומכת, המתכחשת באופן גורף למעשים המיוחסים לו ולמסוכנותו, על אף דיווחים על אירועים חוזרים במשך השנים".

הפרקליטות ניסתה לטעון כי מ' מתנהג באופן מניפולטיבי, מודע למתרחש בבית המשפט, וכי עדויות אחרות מוכיחות שהוא מסוגל לשתף פעולה עם עורך דינו. מנגד, פרקליטו של מ', עורך הדין אורי קינן, טען כי מסקנות ועדת האבחון מעלות ספק רב לגבי כשירותו של מ' לעמוד לדין, ולכן יש להפסיק את ההליכים נגדו. השופטים קבעו לבסוף כי מ' אינו מסוגל לשתף פעולה ולתקשר עם עורך דינו לצורכי הגנתו, ולכן שוב הוא אינו כשיר לעמוד לדין. ההליכים נגדו ייפסקו לאחר שיקבעו דרכי הטיפול שלו והמועד ליישומן. עו"ד קינן אמר לאחר ההחלטה כי "מדובר בהחלטה נכונה ביותר ועומדת בהתאם להוראות החוק, ובקבלת טענת ההגנה יש צדק רב".

לקריאה נוספת
פדופיל מהצפון נאשם שחטף ילד וביצע בו מעשה סדום
12 שנות מאסר ל”פדופיל האינטרנט”, אבינועם ברברמן

עדכון ראשון: 20:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully