וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון וסרקוזי בלוב: "נעזור לצוד את קדאפי"

מנהיגי צרפת ובריטניה, שהובילו את מתקפת נאט"ו בלוב, הגיעו לטריפולי כמנצחים וזכו לקבלת פנים לבבית: "הגיע הזמן שקדאפי יסגיר עצמו, והגיע הזמן שהעם הלובי יזכה לצדק לו הוא ראוי"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ')

שני המנהיגים הבולטים שהובילו את מתקפת נאט"ו בלוב שבו היום למדינה כמנצחים. ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, נחתו בטריפולי, והתקבלו בחום רב בידי ראש מועצת המעבר של המורדים, מוסטפה עבד אל-ג'ליל, וראש הממשלה הזמני, מחמוד ג'יבריל.

"זה יום מאוד טוב עבורנו, אנחנו גאים מאוד להיות כאן", אמר סרקוזי במסיבת עיתונאים משותפת, והוסיף כי העתיד של לוב הוא "דמוקרטיה, שלום ופיוס".

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות:
דו"ח אמנסטי: גם המורדים בלוב ביצעו פשעי מלחמה
המורדים: חשפנו תוכנית קדאפי ל"השמדה עצמית"
בנו של קדאפי, אל-סעדי, ברח לניז'ר השכנה
צו מעצר בינלאומי של האינטרפול נגד קדאפי

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון בביקור בבירת לוב, טריפולי, 15 בספטמבר 2011. רויטרס
קבלת פנים שלא הייתה מביישת כוכבי פופ. סרקוזי וקמרון מסיירים בטריפולי/רויטרס

מנהיגי צרפת ובריטניה סיירו בבית החולים בטריפולי, שם התעניינו בשלומם של הפצועים באירועים האלימים שהתחוללו בעיר. התושבים המקומיים אירגנו להם קבלת פנים שלא הייתה מביישת אף כוכב פופ.

"זהו רגע שבו האביב הערבי עשוי להפוך לקיץ ערבי"

במסיבת העיתונאים המשותפת הדגישו השניים את העובדה שהמצוד אחר שליט המדינה המודח, מועמר קדאפי, לא הסתיים - והתחייבו לסייע בלכידתו של הרודן, שמיקומו גם היום עדיין לא ברור.

מסיבת עיתונאים בבירת לוב טריפולי, בהשתתפות (מימין) ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, ראש ממשלת המעבר בלוב, מחמוד ג'יבריל, ראש מועצת המעבר הלאומית של לוב, מוסטפא עבד אל-ג'ליל ונשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, 15 בספטמבר 2011. רויטרס
מסיבת העיתונאים המשותפת. מימין: קמרון, ג'יבריל, עבד אל-ג'ליל וסרקוזי, היום בטריפולי/רויטרס

"המסר, לדעתי, לקדאפי ולכל מי שעדיין אוחזים בנשק בשמו, הוא שזה נגמר - היכנעו!", אמר קמרון. "שכירי החרב צריכים לשוב הביתה. אלה שחושבים שקדאפי ייקח חלק כלשהו בשלטון באיזשהו חלק מהמדינה הזו צריכים לשכוח מכך. הגיע הזמן שהוא יסגיר את עצמו, והגיע הזמן שהעם הלובי יזכה לצדק לו הוא ראוי, בכך שייראו אותו עומד לדין. אנחנו נמשיך לסייע למועצת המעבר הלאומית כדי לוודא שזה יקרה".

סרקוזי הוסיף כי "כל הדיקטטורים בעולם צריכים להבין שבמאה ה-21 לא יהיה שום מקלט שיוכל למנוע מהם עונש".

קמרון, שהביע את הערכתו למורדים על עמידתם האיתנה מול צבא קדאפי, ציין כי ייתכן שההפיכה בלוב לא תהיה האחרונה באזור, רמז למשטרו של בשאר אסד בסוריה. "זה באמת הולך מעבר ללוב", אמר. "זהו רגע שבו האביב הערבי עשוי להפוך לקיץ ערבי, ונראה את הדמוקרטיה מתפשטת גם למדינות נוספות. אני מאמין שיש לכם את ההזדמנות לשמש דוגמה לאחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully