וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: "פוליטיזציה של בית המשפט - דבר הרסני"

גלעד גרוסמן

14.9.2011 / 22:28

נשיאת בית המשפט העליון תקפה גם את שר המשפטים יעקב נאמן, שהציע להעביר כמה נושאים הנידונים כיום בבתי משפט שלום - למסלול של בוררות חובה. "הצעה זו בעייתית ומעוררת קשיים", אמרה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, מותחת פעם נוספת ביקורת על ניסיונותיהם של פוליטיקאים להתערב בהליך מינוי השופטים לבית המשפט העליון. בטקס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין, שנערך הערב (רביעי) בירושלים, אמרה ביניש כי "הצעות שונות מבקשות להנהיג פוליטיזציה בהליך בחירת השופטים. אלה הצעות הרסניות שיפגעו במערכת העצמאית שקמה כאן מאז קום המדינה". היא גם יצאה להגנת שיטת הסניוריטי למינוי נשיא בית המשפט העליון, ואמרה ששיטה זו מבטיחה את עצמאותם ואי-תלותם המלאה של השופטים.

בדבריה, מתכוונת נשיאת בית המשפט העליון ל"חוק גרוניס", שיזם יו"ר האיחוד הלאומי, יעקב כ"ץ, ושעבר בכנסת בקריאה ראשונה. לפי הצעת החוק, שנקרא על שמו של שופט בית המשפט העליון אשר גרוניס, יבוטל הנוהג לפיו נשיא בית המשפט העליון יוכל להיות רק שופט שנותרו לו לפחות שלוש שנות כהונה עד שימלאו לו 70 שנים, הגיל בו שופט בית המשפט העליון מחוייב לפרוש. המשך החקיקה בנושא ייעשה בתחילת מושב החורף של הכנסת, אחרי חג הסוכות.

בהמשך, הזהירה ביניש גם מפני הצעתו של שר המשפטים, יעקב נאמן, להעביר נושאים הנידונים כיום בבתי משפט שלום למסלול של בוררות חובה. "ידוע לי ששר המשפטים מאמין שהצעה זו היא הפתרון היחיד והחיוני לעומס במערכת המשפט", אמרה. "בעיניי, הצעה זו בעייתית ומעוררת קשיים עקרוניים. החשש העיקרי הוא כי הלכה למעשה מאפשרת הצעת החוק הפרטה של שירותי משפט בישראל".

בסוף נאומה התייחסה ביניש גם להודעתו של יו"ר לשכת עורכי הדין, עורך הדין דורון ברזילי, על קיומו מחדש של המשוב לתפקודם של השופטים. "שמעתי את דבריך על המשוב, אך עוד לא מאוחר להתחרט", אמרה. "לא צריך להרוס את עולם האתמול. מדובר בצעד פוגעני. בית המשפט הוא חוט השדרה של החברה. הוא חיוני לכם כמו לנו, אל תפגעו בו".

עוד באותו נושא
ביניש: "שבירת שיטת הוותק תביא לפוליטיזציה"
אהרן ברק: "תוספת שופטים לא תפתור את העומס"
ביניש: "בכנסת עולים חוקי התרסה נגד בית המשפט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully