וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פונו הפולשים בירושלים: "משליכים אותנו לרחוב"

13.9.2011 / 17:00

35 משפחות שפלשו למעונות סטודנטים נטושים של האוניברסיטה העברית פונו בצהריים. האימהות זעקו: אין לנו היכן לגור - וטענו לאלימות מצד השוטרים. האוניברסיטה: מטרתנו אינה לספק דיור

גדעון צנטנר

( צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

"שולחים אותי לרחוב עם חמישה ילדים" - כך זעקה בצהריים (שלישי) רינת מזרחי, בת 35, שפלשה למעון סטודנטים נטוש בירושלים, ופונתה ממנו מוקדם יותר על ידי פקחי עירייה ושוטרים. לטענתה, נעשה עוול לה ולחבריה, שכן הבניינים שאליהם פלשו ובהם התבצרו, היו נטושים שנים רבות. היא וחברתה, ויקי וענונו, טענו כי השוטרים שפינו אותם פעלו בניגוד לחוק - וסירבו להזדהות כאשר באו למקום. "לאן נלך עכשיו", שאלו בכאב, "אין לנו היכן לגור".

מנגד, טען בתוקף יצחק חפוטה, נציג האוניברסיטה העברית והממונה על המעונות, כי המוסד פעל לנהל משא ומתן עם הפולשים כדי להגיע לפתרון מוסכם בשיתוף עובדי רווחה, שלא ייאלץ לפנותם בכוח. "האוניברסיטה היא מוסד אקדמי, לא כזה שנועד למצוא פתרון למחוסרי דיור", הבהיר.

שוטרי יס"מ באו לרחוב שטרן 61 בשכונת קריית יובל, ופינו מהמקום 35 משפחות שפלשו למעונות הנטושים לפני כשבועיים והתבצרו בהם. המפונים התעמתו עם כוחות המשטרה וחמישה מהם עוכבו לחקירה. עשרות מפונים הפגינו מחוץ לבניין, וקראו "העם דורש דיור ציבורי". במקום התפתחו עימותים קולניים בין האימהות לעובדים סוציאליים, שהגיעו למקום, לטענתן, רק לאחר הפינוי.

עוד באותו נושא
משפחות שפלשו לבניין בבירה התבצרו בו מחשש לפינוי
35 משפחות פלשו לבניין נטוש בירושלים: "אין לאן ללכת"
צפו: פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב

פינוי בניין ברחוב שטרן בירושלים בו התבצרו משפחות במחאה על מצוקת הדיור, ספטמבר 2011. עומר מירון
"בושה למדינת ישראל שככה מתייחסת לאזרחיה". רינת מזרחי/עומר מירון

מיכאל סולטצברג, עד ראייה לפינוי, סיפר כי "המראות היו קשים. יש משפחות שפונו החוצה ללא ליווי של עובדים סוציאלים, והגיעו שתי משאיות של שוטרים ויס"מ שפרצו למבנה בעזרת לום ברזל. עוד לפני הפינוי, הציבו מחסום משטרתי בכניסה לבניין. הפינוי נעשה ללא הרבה אלימות, אבל אני לא מבין מדוע העובדים הסוציאליים הגיעו רק לאחר שהבניין פונה".

בתיה חיים מזרחי, שהתגוררה במבנה במשך שבועיים עם ילדיה ואמה כמחאה על מצוקת הדיור אמרה כי "באו היום המון שוטרים, כמו חיות. הם לא נותנים לנו להוציא את כל הציוד לילדים מהבניין. לא הספקתי להאכיל את הילדים שלי הבוקר בגלל הפינוי. כל הבגדים, המיטות, לול, הועמסו על משאית בלי הבחנה. אנחנו נגור ברחוב, אין לנו שום ברירה אחרת. הגענו כי אין לנו מקום אחר להיות בו. בני אדם לא אמורים לפנות ככה אנשים".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, הודיע הבוקר כי גייס סל סיוע לטובת מפוני הבניין, הכולל סיוע מהקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין, שתתרום סכום כולל של עד 60,000 שקלים. בהליך מהיר תקבל כל משפחה סיוע בסך של עד 2,000 שקלים על פי קריטריונים סוציאליים. בנוסף, תסייע חברת פרזות – החברה הממשלתית-עירונית לדיור ציבורי – בקידום שכר דירה, של עד 1,500 שקלים למשפחה, כאשר המטרה היא לסיים את התהליך עד לראש השנה. ברקת עדכן את מחוסרי הדיור כי העירייה פועלת להאצת שחרור 120 מיליון שקלים המוקפאים כעת בחברת פרזות ומיועדים לדיור ציבורי בירושלים.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully