וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקף ליברמן: שליחים של ארדואן נועדו עם ישי

פנחס וולף

13.9.2011 / 9:34

על רקע המתיחות בין ירושלים לאנקרה, הוזמן אתמול שר הפנים אלי ישי לביקור בטורקיה על ידי שני שליחים של ראש הממשלה ארדואן. ישי מתנה את הביקור בתיאום עם שר החוץ וראש הממשלה

ארדואן מחפש דרך עוקפת ליברמן? אתמול (שני) הגיעו שני שליחים טורקים מטעם השייח' עדנן אוקטר, הנחשב מקורב לראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, להיפגש עם יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, כדי להזמינו לביקור באנקרה.

המתיחות עם טורקיה - כותרות אחרונות:
ארדואן בקהיר: "כבוד חשוב מידידות עם ישראל"
נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"

השליחים טענו בפני ישי כי מטרתם היא למצוא דרך להחזיר את השיח בין טורקיה לישראל למצב תקין. בתגובה לכך, הסביר ישי כי הוא מעריך את הקשר עם טורקיה ברמה האסטרטגית. עם זאת, הוא הוסיף: "קודם כל אני מגבה בצורה מוחלטת את לוחמי השייטת שפעלו על סיפון ה'מרמרה'". ישי הבהיר כי אין לו בעיה להגיע לאנקרה, אולם בשני תנאים: ראשית, לבדוק מה מטרת הגעתו, כדי שלא יצפו שיאמר דברים שאין בכוונתו לומר, כמו התנצלות. התנאי השני הוא שהדבר יהיה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם שר החוץ אביגדור ליברמן.

שני הצדדים סיכמו כי השליחים ישובו לטורקיה וימסרו לישי תשובה לגבי מהות ההזמנה, והאם היא על דעתו של ארדואן. "אם זה לא על דעת הממשל, אין טעם להגעתו", אמרו הבוקר בסביבתו לוואלה! חדשות. "הוא רוצה לנסות להחזיר את השיח בין שתי המדינות למסלול תקין, אבל אם זה רק מחווה של רצון טוב - זה חסר ערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully