וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הצי הטורקי ינטרל ספינות ישראליות

בעיתונות המקומית דווח כי ספינות מלחמה יתפרשו בים התיכון כדי לשמור על ספינות סיוע לעזה וכי אם ייתקלו הספינות באניות ישראליות רחוק מחופי ישראל, הן ינטרלו את מערכות הנשק שלהן

שלוש ספינות קרב טורקיות צפויות להיערך בים התיכון בכדי לשמור על "חופש ניווט" וכדי לספק הגנה לספינות שיישאו ציוד הומניטרי לרצועת עזה, כך דווח היום (שני) בעיתונות הטורקית. עוד דווח כי אילו תיתקל ספינת מלחמה טורקית בספינת חיל הים הישראלי מחוץ לתחום 12 המיילים הימיים מחופי ישראל, אלו יתקרבו לכדי 100 מטרים מהספינה הישראלית ותנטרל את מערכות ההגנה שלה.

עוד על הידרדרות היחסים בין טורקיה לישראל:
על רקע המשבר עם ישראל: ארדואן מבקר במצרים
"IHH יגיש תביעות - בסיוע חיילים מישראל"
נשיא טורקיה: ישראל כפוית טובה ומהווה נטל

אמש פרסמה סוכנות הידיעות הטורקית "אנטוליה" קטעים מראיון שהעניק ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, בשבוע שעבר לרשת "אל-ג'זירה", בוא איים כי ספינות קרב טורקיות ילוו כל כלי שיט טורקי בדרכו לעזה. על פי הקטעים החדשים שפורסמו, ארדואן אמר בראיון בין היתר כי הפעולה הישראלית לעצירת המשט לעזה הייתה "עילה למלחמה", אולם טורקיה "החליטה ברוחב לבה לנהוג בסבלנות" ולהימנע מתגובה צבאית.

על רקע המתיחות בין ישראל למצרים ובין ישראל לטורקיה, צפוי להגיע היום ארדואן לביקור במצרים. ארדואן צפוי לגבש ציר אסטרטגי חדש עם מצרים, במסגרתו יחתום על הסכמים לשיתוף פעולה בנושאי סחר וצבא. הוא ייפגש עם ראש המועצה הצבאית העליונה, הגנרל מוחמד חוסיין טנטאווי, ועם ראש הממשלה, עיסאם שרף.

בניגוד לדיווחים שנפוצו, טורקיה הבהירה כי ארדואן לא צפוי לבקר במהלך הביקור ברצועת עזה. למרות זאת, ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, הבהיר כי ממשלתו ערוכה ומוכנה לארח את "הביקור ההיסטורי" של ארדואן בעזה, אם אכן ייצא לפועל. "נוכל להראות כמה אנו מזדהים עם טורקיה ומעריכים אותה על התפקיד החדש שהיא ממלאת באזור", אמר בראיון לסוכנות ידיעות טורקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully