וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבריו של המאבטח בשגרירות: "בחור מוכשר וחזק"

קובי דוד

11.9.2011 / 14:20

משפחתו של ראש צוות האבטחה בשגרירות ישראל במצרים, עקבה בסוף השבוע בדאגה אחר קורותיו של מי שכונה על ידי חבריו כ"בחור החזק שלא מתעסקים איתו". חבר ילדות: "ידעתי שהוא גיבור"

יונתן, ראש צוות האבטחה של שגרירות ישראל בקהיר, הפך בסוף השבוע לגיבור לאומי. כל זאת בשל תפקודו המקצועי בעת רגעי הדרמה בהם היה כלוא עם פקודיו בבניין השגרירות, בשעה שההמון המצרי מנסה לפרוץ למקום. לאחר שהסתיים החילוץ ציין ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יונתן בן ה-28, פעל בקור רוח ואיפוק גדול.

הפריצה לשגרירות ישראל בקהיר - כותרות אחרונות:

פרטים חדשים על החילוץ בקהיר: המאבטחים ירו באוויר
גורם ביטחוני: התיאום עם צבא מצרים נותר כפי שהיה
מצרים נבוכה: "זלזלו בריבונותנו ופגעו באורחינו"

משפחתו של יונתן המתגוררת בשיכון ד' בבית שאן, עדיין לא מעכלת את קורותיו. יונתן היה זה שניהל את תהליך החילוץ מבניין השגרירות המבוצר, בהתאם להנחיות שקיבל ממשרד ראש הממשלה והעומד בראשו. בזמן שההמונים איימו לפרוץ את דלתות בניין השגרירות, עקבו בני משפחתו אחר הנעשה. אמו ואביו ראו את המתרחש מול מסך הטלוויזיה ולא הפסיקו לענות למתקשרים הרבים, שביקשו לדרוש בשלומו של יונתן.

לאחר שעות מורטות עצבים, חילצו חיילי הקומנדו המצרי את יונתן ופקודיו ואלו שבו לישראל בשלום. יונתן סיפר הבוקר (ראשון) לחברי הילדות מבית שאן כי "אנחנו שמחים שחזרנו הביתה בריאים ושלמים. עכשיו אנחנו צריכים קצת לנוח, הכל בסדר ואין שום מקום לדאגה".

"לא צריך לשאול אותו שאלות"

אריק ביט, חבר ילדות של יונתן, סיפר לוואלה! חדשות כי "אני מכיר את יונתן מכיתה ז', כאשר שנינו התחלנו ללמוד במקיף כללי בבית שאן. מיד היה בינינו חיבור טבעי. יונתן היה תמיד ילד מוכשר ומופנם ולא דיבר יותר מדי. הוא היה בחור חזק בבית הספר, ככה שאף אחד לא היה מתעסק איתו. את השירות הצבאי שלו הוא עשה בחיל קרבי, מאז הקשר בינינו הלך ודעך. בכל פעם שהוא מגיע לבקר את משפחתו, אנחנו יוצאים ונפגשים. לא צריך לשאול אותו שאלות, זה היה ברור לנו שהוא עושה דברים שלא ניתן לדבר עליהם".

גם ביט שמע בסוף השבוע האחרון על ההפגנות מול בניין השגרירות בקהיר. לדבריו, "מיד ידעתי שמדובר באירוע בו מעורב יונתן. דאגתי לו נורא, למרות שידעתי שהוא גיבור וייצא מזה בשלום. משפחתו מאוד צנועה וביישנית, אני בטוח שהרבה מתושבי בית שאן לא שמעו עליו ומה הוא עושה עד לתקרית בשגרירות".

אלכס פסטר, חבר משפחתו של יונתן סיפר כי "ההורים שלו דאגו לו מאוד, הם לא נרגעו עד שראו אותו בריא ושלם. בשיחה עם אמו היא סיפרה לי בהתרגשות שראש הממשלה התקשר אליהם אישית וסיפר להם על האירוע הדרמטי. הם נורא התרגשו לשמוע את ביבי מחמיא להם על בנם. 'יש לכם ילד מיוחד ואזרח למופת', אמר להם ביבי ביבי. אני מאמין שהם צריכים קצת שקט כדי לעכל את הכל".

לפניות לכתב: kobidavid@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully