וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: נעמיד לדין המעורבים בפריצה לשגרירות ישראל

ניר יהב

10.9.2011 / 17:35

כוחות צבא ומשטרה נפרסו הבוקר באזור שגרירות ישראל בקהיר והם מפזרים עשרות בני אדם שחידשו את ההפגנות במקום. המצרים הודיעו: נדאג להעמיד לדין את העצורים והמעורבים במהומות

מצרים הודיעה היום (שבת) כי תעמיד לדין את האחראים למהומות האלימות במהלכן פרצו מפגינים לשגרירות ישראל בקהיר. שר ההסברה המצרי, אוסמה חסן היקאל, אמר כי "מצרים תנקוט באמצעים משפטיים כדי להעביר את אלה שנעצרו ואת אלה שהיו מעורבים במהומות לבית המשפט הביטחוני של מצב החירום".

בתוך כך, עשרות אזרחים מצרים המשיכו להפגין גם היום מול בניין השגרירות בקהיר. זאת לאחר המהומות האלימות שפרצו אתמול מחוץ לבניין, במהלכן פרצו מפגינים את חומת הבטון סביב השגרירות, פרצו אליה והסירו את דגל ישראל. המפגינים קראו לגרש את שגריר ישראל בקהיר, לסגור את השגרירות, לבטל את הסכם השלום עם ישראל ולהפסיק את ייצוא הגז לישראל. כוחות משטרה וצבא נמצאים במקום ומפזרים את המפגינים באמצעו גז מדמיע. רמת הכוננות בבירה המצרית הועלתה ובוטלו כל חופשות השוטרים שהיו מתוכננות לתקופה זו.

העימותים בקהיר - כותרות אחרונות:
הקומנדו המצרי חילץ מאבטחים ישראלים שהיו נצורים בשגרירות
תקיפת השגרירות בקהיר - שלב אחרי שלב
מפגינים פרצו לשגרירות בקהיר: דגל ישראל הוסר

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
הפגנות הבוקר/AP

כוחות הביטחון נערכו בכוחות רבים סביב בניין השגרירות מחשש להתפרצות מהומות. הם הציבו גדר מסביב לשגרירות כדי למנוע כל ניסיון להתקיפה וירו גז מדמיע לעבר המפגינים. כוחות רבים של צבא ומשטרה התפרשו גם ברחובות הסמוכים לשגרירות. לפי חלק מהדיווחים, מספר אנשים המתגוררים בבניין ברובע גיזה בקהיר שבו שנמצאת גם השגרירות שפכו מים לעבר המפגינים במטרה לפזרם. בתוך כך, מתברר כי כ-300 מתוך אלף בני האדם שנפצעו בעימותים הלילה הם שוטרים שנפגעו במהלך העימותים עם המפגינים. כמו כן, 19 מפגינים נעצרו במהלך העימותים ולאחריהם ובסך הכל נהרגו שלושה מפגינים בעימותים.

לבוקר שאחרי המהומות קמה המערכת הפוליטית המצרית על רקע שמועות שראש הממשלה, ד"ר עיסאם שרף מתכוון להתפטר בעקבות אירועי הלילה. העיתון "אל-אהראם" המזוהה עם השלטון דיווח עוד כי ממשלת מצרים צפויה להתכנס היום ולדון באירועים וביחסים בין ישראל למצרים, זאת על רקע דרישתו של הנשיא ברק אובמה להגן על השגרירות הישראלית בקהיר. לפי דיווחים נוספים, המועצה הצבאית העליונה צפויה להודיע על פיטורי הממשלה המצרית בעקבות המהומות ואי-היכולת להשתלט על הסדר.

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

(עדכון ראשון: 14:56)

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully