וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לנתניהו: "פועלים לסייע בפתרון המצב בקהיר"

נשיא ארה"ב הביע דאגה נוכח חדירת מפגינים לבניין שגרירות ישראל במצרים. ראש הממשלה המצרי כינס את הקבינט לדיון חירום. דיווחים על הרוג ולמעלה מ-300 פצועים מאש כוחות הביטחון

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (שבת) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והביע בפניו דאגה נוכח המהומות מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר. בהצהרה שפרסם הבית הלבן נמסר, כי אובמה אמר לנתניהו כי ארה"ב פועלת על מנת לסייע בפתרון המצב. עוד נמסר, כי אובמה קורא לממשלת מצרים "לכבד את המחויבויות הבינלאומיות שלה ולהגן על השגרירות הישראלית".

אלפי מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר

מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר. רויטרס, רויטרס
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בקהיר, אמש/רויטרס, רויטרס

במקביל, מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, שוחחה הלילה עם שר החוץ המצרי, מוחמד כמאל עמר, ודרשה ממנו לעמוד בהסכמי אמנת וינה ולהגן על השגרירות הישראלית.

כמו כן, גם שר הביטחון, אהוד ברק, שוחח עם שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה ועם דניס רוס, שליח ארצות הברית למזרח התיכון בעקבות האירועים, וביקש מהם להגן על שגרירות ישראל במצרים. ברק שוחח גם עם ראש הממשלה ועם ראשי מערכת הביטחון וצה"ל ודן עימם באירועים בקהיר. שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע הלילה לחדר המצב של משרד החוץ בירושלים על מנת לפקח מקרוב על הנעשה בקהיר. ממשרד החוץ נמסר, כי "מדובר באירוע מתגלגל. אנו פועלים בכל הערוצים על מנת להתמודד עם המצב".

יחסי ישראל-מצרים - כותרות נוספות:
המטה ללוחמה בטרור שב ומזהיר: לא לבקר בסיני
מצרים עצרה 4 ישראלים - ושחררה אותם לאחר חקירה
דיווח: טורקיה תקיים תרגיל צבאי עם מצרים

בתוך כך, כינס הלילה ראש ממשלת מצרים, עיסאם שרף, את צוות החירום בקבינט המצרי. בד בבד, הטלוויזיה המקומית דיווחה, כי משרד הפנים במדינה הנחה את כוחות המשטרה להעלות את רמת הכוננות וביטל את כל החופשות אליהן היו אמורים חלק מהשוטרים לצאת.

המהומות החלו לאחר שאלפי מפגינים סיימו הפגנה בכיכר תחריר, שהפכה לסמל המהפכה במצרים, בהמלכה ביקשו לקדם לוח זמנים למעבר לממשלה חדשה ולסיום השלטון הצבאי במדינה. האלפים צעדו לעבר שגרירות ישראל בבירה המצרית, ולפי דיווחים שונים, אף הצליחו לחדור לתוך השגרירות. עם זאת, בכיר ישראלי אמר בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי המפגינים המצרים הצליחו להגיע לאולם הכניסה בבניין השגרירות הישראלית בקהיר, אך טרם נכנסו לשגרירות עצמה. יצוין, כי השגרירות שוכנת בבניין רב קומות ומהווה חלק מצומצם בתוכו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מפגינים שורפים את דגל ישראל מחוץ לשגרירות קהיר. רויטרס, רויטרס
שורפים את דגל ישראל, שוב, אמש/רויטרס, רויטרס

רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה כי למעלה מ-300 מפגינים נפצעו במהלך עימותים עם כוחות הביטחון המצרים. על פי הדיווחים השוטפים ברשת, הכוחות משתמשים בגז מדמיע כדי לפזר את המפגינים ואף נעשה שימוש באש חיה. ברשת אל-ערבייה דווח כי אחד המפגינים מת לאחר שלקה בהתקף לב במהלך ההפגנה. עוד דווח, כי המפגינים שהצליחו לחדור לתוך הבניין הסירו את דגל ישראל שהתנוסס מעליו והחליפו אותו בדגל מצרים. הם אף הציתו שני רכבים של המשטרה.

במקביל, המפגינים גם הסירו את חומת הבטון שנבנתה השבוע מסביב לבניין השגרירות ודרשו לסלק את השגרירות מקהיר. הם הוסיפו כי בפירוק הגדר מסביב לשגרירות הם למעשה לוקחים חלק בפירוק גדר ההפרדה שבנתה ישראל מסביב לגדה המערבית. מושל מחוז גיזה, ד"ר עלי עבד א-רחמן, שהגיע למקום, אמר כי השלטונות יסירו את חומת הבטון מסביב לשגרירות לאחר שהרוחות באזור יירגעו. "זוהי לא גדר חדשה. זו גדר ישנה שחודשה כדי לענות על צרכי האבטחה סביב השגרירות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully