וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם גם צעירי העבודה חוששים משלי יחימוביץ'?

פנחס וולף

9.9.2011 / 16:13

חלק מצעירי המפלגה קראו להדחת יו"ר המשמרת מיכל בירן, התומכת ביחימוביץ' לראשות המפלגה. במקביל, המשיכו גם המועמדים לתקוף את מי שכרגע מובילה בסקרים: "היא נאבקת באופוזיציה"

שלושה ימים לפני הפריימריז בעבודה, המתח בשיאו והמועמדים לראשות המפלגה מוסיפים להתכתש ביניהם. רגע לפני ההכרעה על פניה החדשים של המפלגה, מרכזים המועמדים מאמץ אחרון להשפיע על תוצאות הבחירות.

פריימריז במפלגת העבודה - כותרות אחרונות:
במטה פרץ לא מתרגשים: "הוא תמיד מפסיד בסקרים"
אראל מרגלית פרש, תומך ביצחק הרצוג
הקרב מתחמם: המועמדים בעבודה שולפים ציפורניים

בנימין בן אליעזר, עמיר פרץ, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, שלי יחימוביץ ועמרם מצנע, פריימריז במפלגת העבודה, ספטמבר 2011. שלומי גבאי
אנחנו מתחייבים שמפלגת העבודה תביא לפחות את אותם 19 מנדטים שהבאנו ב-2006"/שלומי גבאי

בתוך כך, התאחדו היום (שישי) צעירים מהמטות של ח"כ עמיר פרץ, עמרם מצנע וח"כ יצחק הרצוג נגד ח"כ שלי יחימוביץ'. זאת לאחר פרסום סקרים שהעניקו לה 42% מקולות מתפקדי העבודה. בישיבת לשכת המשמרת הצעירה, שנערכה בהשתתפות 50 מהם, הוחלט פה אחד כי "המשמרת הצעירה מגנה את התבטאויותיה של יחימוביץ', ומבהירה כי עמדותיה המדיניות של המועמדת אינן מייצגות בשום אופן את צעירי המפלגה. אנו קוראים לה לחזור מהן לאלתר". בנוסף, הושמעו במהלך הישיבה קריאות להדחת יו"ר המשמרת, מיכל בירן, מקורבתה של יחימוביץ'.

פרץ, שכינס את פעיליו לסיכום מערכת הבחירות, אמר כי "יושבים כאן היום מנהיגי עובדים, שקשורים למערכות ההסתדרותיות ויושבים כאן בגאווה". בהמשך דבריו פנה גם בדרישה ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני. "תן להסתדרות להתנהל בצורה דמוקרטית, תן לחברי העבודה בהסתדרות ללכת על פי צו מצפונם ולהוכיח שזה ארגון דמוקרטי", אמר פרץ.

"שאני אהיה מספר 2 של הרצוג?"

לאחר מכן, תקף פרץ את יריבתו העיקרית יחימוביץ'. לדבריו, "שלי ממקדת את המאבק שלה ביו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, ואנחנו ממקדים את שלנו בראש הממשלה, בנימין נתניהו". פרץ אף הביע שאיפתו לגבי עתיד המפלגה: "אנחנו נביא מהימין את אותם שישה-שבעה מנדטים שאיתם אפשר יהיה לבנות אלטרנטיבה לממשלת ביבי. אנחנו מתחייבים שמפלגת העבודה תביא לפחות את אותם 19 מנדטים שהבאנו ב-2006".

מצנע, לא הסתפק בתקיפת כלל יריביו המועמדים לראשות מפלגת העבודה, אלא התמקד בעיקר בח"כ הרצוג. "אנחנו ברגע האחרון, פונים למצביעים שילכו על פי מצפונם ולא יבחרו ב'איש הנחמד' (הרצוג – פ.ו), שהבטיח הבטחות או ב'כוכב נולד'".

מצנע הוסיף כי "כל מתפקד יודע מי יכול לקחת את המפלגה" ושוב התייחס להרצוג. "זה אבסורד, הזוי ולא רלוונטי שאני אחבור לבוז'י. הוא לא מנהיג שיכול לקחת את המפלגה, המצביעים יודעים זאת וזה ייראה בתוצאות". לדבריו, "שאני אהיה מספר שתיים של הרצוג? אין חיה כזאת. יש לי מטה ומתנדבים שהם קבוצת איכות שאני יוצא איתם לקרב ובטוח בהצלחתי".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully