וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה דורש מהקונגרס: חצי טריליון לצמצום האבטלה

9.9.2011 / 3:28

הנשיא האמריקני הציג בפני בית הנבחרים את תכניתו לצמצם את האבטלה, באמצעות מימון צמצום משמעותי במסים על מעסיקים, וכן תקציבים נרחבים לחינוך ולתשתיות. המכשול: השגת תמיכת הקונגרס

המאבק על העבודה: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיש הלילה (שישי) לשני בתי הנבחרים האמריקאים את "חוק העבודה האמריקנית" - תכניתו לצמצום האבטלה במדינה, שתדרוש מימון של לא פחות מ-447 מיליארד דולרים. מדובר באחת התכניות החשובות לכהונתו של הנשיא, הנאבק בימים אלה בסקרים השליליים ביותר מאז נבחר לתפקיד, מעט יותר משנה לפני שיעמיד את עצמו מחדש לבחירת הציבור האמריקאי.

עוד על המשבר הכלכלי בארצות הברית
נאום ברננקי גרר את וול סטריט לסגירה שלילית
ארה”ב ניצלה מפשיטת רגל: ”על העשירים לשלם יותר”

נאום מצב האומה של הנשיא אובמה. מאחוריו: יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר וסגן הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
יצליח להציל את שוק העבודה, ואת עבודתו שלו? אובמה בקונגרס/רויטרס

לא רק הסקרים הולכים נגד אובמה, גם נתוני האבטלה. 9.1% מדורשי העבודה האמריקניים הינם מחוסרי עבודה כיום, וגם אובמה עצמו הודיע בנאומו בקונגרס כי מדובר ב"משבר לאומי, הדורש פעולה יידית ונחרצת". לדבריו, "אנחנו לא יכולים לפתור את כל בעיות המדינה, אבל אנחנו יכולים לעזור". אובמה קרא ליריביו מהמפלגה הרפובליקנית "להפסיק את הקרקס הפוליטי, ולהתחיל לעבוד כדי לעזור לכלכלה".

לב ליבה של התכנית של אובמה הוא תקציב של 240 מיליארד דולרים, שנועד לממן קיצוץ של כמחצית במסים המשלמים המעסיקים. כמו כן, מבקש אובמה להקצות 49 מיליארד דולר להרחבת דמי האבטלה בארצות הברית, וכן תקציבים נרחבים לשיפור בתי הספר ותשתיות התחבורה במדינה.

אובמה קרא לאשר את התוכנית עוד במהלך 2011, אלא שיוזמתו עשויה להיתקל במכשולים רבים, בעיקר, כמובן, מצד היריבים הרפובליקנים. מלבד התנגדותם המסורתית להרחבת ההוצאה הפדרלית, אליה התייחס אובמה כשאמר כי "יימצאו מקורות המימון לתכנית", אך לא ציין מהם, אלה לא ימהרו לספק לאובמה ניצחון פוליטי משמעותי לקראת הבחירות בנובמבר 2012. ללא תמיכה של מספר נכבד של נבחרים רפובליקנים – לא תעבור תכנית אובמה להצלת שוק העבודה האמריקאי, ואולי גם להצלת עבודתו שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully