וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדאפי בורח מלוב? שיירה לניז'ר "עם כסף וזהב"

כ-250 כלי רכב, משרידי צבא לוב, חצו את הגבול לשכנה הדרומית. השליט המודח עצמו לא שם, אך לדברי מקורות בצרפת ובניז'ר, הוא עשוי להצטרף אליה בהמשך, בדרך למקלט מדיני בבורקינה פאסו

עשרות כלי רכב של צבא לוב חצו במהלך הלילה (שלישי) את הגבול לניז'ר השכנה מדרום-מערב. על פי מקורות בניז'ר ובצרפת, ייתכן שמדובר בחלק ממהלך כולל שעליו מתנהל כעת משא ומתן סודי, שבמסגרתו יזכה שליט המדינה המודח, מועמר קדאפי, למקלט מדיני באחת המדינות האפריקאיות השכנות - ייתכן בורקינה פאסו, שכבר הציעה לו מקלט בעבר.

לפי מקורות צבאיים, השיירה כללה כ-200-250 כלי רכב, שלאחר חצייתם את הגבול המשיכו לעיר אגדז, בליווי חיילים של צבא ניז'ר. כל הגורמים הנוגעים לדבר הכחישו כי קדאפי עצמו נמצא בקבוצה, אולם לדברי מקור צבאי צרפתי, ייתכן שבקרוב הוא יצטרף אליה, יחד עם בנו ויורשו, סייף אל-איסלם, בדרך לבורקינה פאסו. גם המורדים שהשתלטו על לוב אישרו כי שיירה חצתה את הגבול, כשהיא נושאת כסף וזהב, שלטענתם נבזזו מסניף של הבנק הלובי המרכזי בסירת, עיר הולדתו של קדאפי.

הפיכה בלוב - כותרות נוספות:
המורדים מכתרים מעוז קדאפי: "יודעים איפה הוא"
מסמכים: ה-CIA סייע לקדאפי במעצרים ועינויים
נכנעים או נאבקים? מחלוקת בין בניו של קדאפי

עוד בלוב עצמה, נמשכו היום המגעים בין המורדים למנהיגים השבטיים בעיר המדברית באני וואליד שמדרום לטריפולי, בניסיון לגבש הסכם כניעה של נאמני קדאפי הממשיכים להתבצר בעיר ובסביבתה. צוותי המו"מ של שני הצדדים נפגשו היום ארוכות במסגד מחוץ לעיר, אולם לפי שעה לא דווח על הסכמות. בין היתר, הציעו המורדים חנינה מלאה לכל הלוחמים בעיר, בתמורה לכניעתם. צפונה משם, התחדשו היום, לאחר כמה ימים שקטים, הקרבות סביב סירת - שגם בה עדיין מתבצרים נאמני קדאפי.

בחלקים אחרים של המדינה ניכרים כבר סימנים ראשונים של חזרה לשגרה, ובימים האחרונים שבו כמה ממתקני הנפט שהיו מושבתים במשך חודשים לפעול, תחת פיקוחם של המורדים. בטריפולי, שבה היום אספקת המים לסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully