וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "התשובה לטורקיה - איחוד תושבי ישראל"

קובי דוד

6.9.2011 / 16:24

המשבר עם טורקיה מוסיף להחריף אך ראש הממשלה אינו מגיב. בטקס חניכת מחלף צומת המוביל התחמק ואמר כי "חיזוק התשתיות היא התשובה למשבר עם טורקיה". במקביל, תקפו מקורביו את גייטס

בכר שינאווי

(צילום: שינאווי בכר, עריכה: טל רזניק)

מתחמק ממענה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיע הבוקר (שלישי) לטקס חניכת מחלף צומת המוביל בצפון. בין לחיצות היד לחיבוקים עם ראשי הערים והפעילים מאזור הצפון הצליח נתניהו לחמוק באלגנטיות מתגובה על המשבר עם טורקיה. בתום הטקס, כאשר יצא ראש הממשלה לצילום חגיגי על רקע המחלף החדש, התבקש נתניהו למסור תגובה על המשבר המחריף עם טורקיה, אך התחמק באלגנטיות והצביע על המחלף החדש: "זו התשובה שלי לטורקיה, חיזוק הגליל עם מרכז הארץ, שיאחד את כל התושבים במדינת ישראל", אמר נתניהו.

עוד על החרפת היחסים עם טורקיה:
ארדואן: "טורקיה משעה את כל הקשרים עם ישראל"
העיתונות הטורקית מודאגת: "מה פשעו התיירים?"
גייטס תקף את נתניהו: "כפוי טובה, מבודד את ארצו"

בנימין נתניהו ראש הממשלה חונך את צומת המוביל , אוגוסט 2011. בכר שינאווי
נתניהו מתחמק: "זו התשובה שלי לטורקיה, חיזוק הגליל עם מרכז הארץ יאחד את כל התושבים במדינת ישראל"/בכר שינאווי

בתוך כך, התייחסו מקורביו של ראש הממשלה לדבריו של שר ההגנה לשעבר, רוברט גייטס, שתקף את התנהלותו של נתניהו כשאמר כי "נתניהו מסכן את ישראל בסירובו להתמודד עם בידודה המעמיק אם תמשיך לשלוט בגדה המערבית. אנשי נתניהו אמרו כי, "ראש הממשלה עמד על האינטרסים של מדינת ישראל וימשיך לעמוד עליהם פעם אחר פעם. גם מול הלחצים הבינלאומיים ימשיך נתניהו להגן בתקיפות על האינטרסים של המדינה". הם הוסיפו כי "רוב העם בישראל תומך בעמדתו וכך גם בארצות הברית יש תמיכה רבה, כפי שהתברר בנאום שנשא נתניהו בקונגרס לפני כחודשיים. נתניהו יודע לעמוד על האינטרסים המדיינים והכבוד הלאומי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס בקיסריה. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"גם מול הלחצים הבינלאומיים ימשיך נתניהו להגן בתקיפות על האינטרסים של המדינה". נתניהו עם גייטס/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טקס חניכת מחלף צומת המוביל סחף אחריו לא מעט מתעניינים שהגיעו מצפון המדינה, בהם ראשי ערים ומועצות, נציגים מהמגזר הדרוזי, פעילי ליכוד ומשתתפים נוספים. הטקס התקיים ברחבת צומת הסוללים, בו נכחו כ-200 משתתפים. מלבד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ, נכחו באירוע גם נציגים מהחברה הלאומית לדרכים ונציגי משרד התחבורה.

"יום של חג"

שר התחבורה אמר במהלך הטקס כי "פתיחת מחלף המוביל תעודד הקמה של מפעלי היי-טק ותייצר מקורות פרנסה נוספים. מדובר בכביש אסטרטגי שיצטרף לתוכניות נוספות שיצאו לדרך בתקופה הקרובה". בבניית המחלף הושקעו כ-350 מיליוני שקלים, והוא כולל בין היתר גשר באורך של 120 מטרים. הגשר נפתח לתנועה מדרום לצפון משני הכיוונים.

ראש הממשלה הצטרף לברכות על פתיחת המחלף, ואף התייחס לתכניות עתידיות. לדבריו, "זהו יום של חג. יש לי חזון ואותו אני רוצה לקיים, לנסוע ממטולה לאילת ללא רמזור אחד בדרך. אנחנו דואגים לבנייה של מערכת כבישים מודרנית וחדשה". בתוך כך, התייחס נתניהו גם למחאה החברתית. "צדק חברתי הוא רצף תחבורתי. מלבד זאת אנחנו נדאג לפתיחת קרקעות יחד עם מנהל מקרקעי ישראל כדי לבצע דיור זמין לאורך הצירים, כמובן שכל זה מתווסף לשני העוגנים העיקריים בצפון, בית הספר לרפואה בצפת ובנגב פתיחת בסיסי הדרכה חדשים של צה"ל".

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully