וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במאהל ברוטשילד קיבלו צו פינוי ופרחים - והתפרעו

פקחי העירייה הגיעו היום למאהל המחאה התל-אביבי, הכינו את היושבים לקראת פינוי בראש השנה והבטיחו לסייע בפעולות המחאה הבאות. חלק מהיושבים הגיבו בזעם, וחסמו את הכביש הסמוך

יח"צ - חד פעמי

(צילום: נעם אשל, דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

קרע בין עיריית תל אביב לפעילי מאהל המחאה החברתית בשדרות רוטשילד בתל אביב: לאחר שיתוף פעולה בן כחודשיים בין העירייה, שלא פינתה את המאהלים שהשתלטו על אחד מרחובותיה המרכזיים בעיר, הגיעו היום (שלישי) פקחי העירייה לאזור המאהל, והניחו מחוץ לאוהלים פרחים, ולצדם גם הודעה, לפיה העירייה תיערך לפנות את כלל האוהלים מהשדרה עד לערב ראש השנה.

עוד על פינוי מאהלי המחאה החברתית
ראשי המחאה: ”לא מפרקים אוהלים, זאת רק ההתחלה”
פנייה לנתניהו: מנע פינוי מאהלי המחאה בכוח
הסטודנטים פירקו אוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב

עיריית תל אביב הניחה מכתבי פינוי על האוהלים בשדרות רוטשילד. דניאל בוק
הכרזה שהניחו פקחי העירייה בצמוד לאוהלים ברוטשילד, ביחד עם פרח/דניאל בוק

אלא שעבור הפעילים שנותרו במאהל לאחר הודעת הסטודנטים על פירוקו, הודעת העירייה אינה מקובלת כלל ועיקר. כמה מהם הפגינו בצהריים על הכוונה לפנותם מהאוהלים. הם ירדו לכביש עם כמה מאוהליהם ורהיטיהם וחסמו את הצומת המקשר בין שדרות רוטשילד לרחוב החשמונאים. צעיר בן 26 נעצר בחשד להפרת סדר, והחקירה בעניינו הועברה לטיפול תחנת לב תל אביב במשטרה.

בהודעה מטעם העירייה נמסר, כי "עיריית תל אביב תומכת במחאה החברתית, ואף סייעה לקיומה במהלך החודשיים האחרונים, תוך הקצאת מקומות נרחבים בשדרות וגנים ברחבי העיר. השבוע פורסם כי מובילי המחאה מקפלים את המאהלים לטובת המשך המחאה במסגרות ובדרכים אחרות, ואכן פונו מאהלים רבים וכן האוהלים המרכזיים בשדרות רוטשילד. במסגרת הכנת העיר לקראת החגים הקרבים, נערכת העירייה לניקוי השדרות והמרחב הציבורי ולשיקומם, במטרה לסיים את התהליך עד ערב ראש השנה תשע"ב".

פירוק מאהל מחאת האוהלים בירושלים, אוגוסט 2011. עומר מירון
במגמת קיפול. סטודנטים מקפלים אוהלים בירושלים/עומר מירון

עם זאת, בעירייה ביקשו להדגיש כי הגופים הכפופים לה, לרבות מנהלת רובע העיר ומינהל השירותים החברתיים בה, יעמדו לרשות יושבי האוהלים במהלך הפינוי. כמו כן, העירייה הבהירה כי תאפשר ותסייע להקים ארבעה מתחמי הידברות, ללא הפרעה לתושבים המתגוררים בסמוך. במתחמים שיוקמו בשדרות רוטשילד, וברחובות נורדאו ובן גוריון, יוצבו מחצלות והעירייה תתיר בהם הצבת כסאות ומזרנים.

לפניות לכתבים: מור - mor.shimony@walla.com, בועז - bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully