וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים ששבו מטורקיה: "צריך לבקש מהם סליחה"

6.9.2011 / 14:25

על רקע החרפת יחסי ישראל-טורקיה, שבו הבוקר ישראלים לארץ כשהם חלוקים בדעתם באשר לסיום המשבר. חלקם סוברים כי יש להתנצל, ואחרים טוענים כי מדובר "בפרובוקציה" טורקית

טל אנגלנדר

( צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק)

סימני המשבר בין ישראל לטורקיה עלו מדרגה נוספת היום (שלישי) עם הודעתו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, כי בכוונת ארצו להטיל סנקציות נוספות על ישראל. זאת יממה לאחר שחלה החרפה לא רק ברמה הדיפלומטית-מדינית, אלא גם ברמת התיירות והקשרים הכלכליים בין שתי המדינות, כאשר תיירים ישראלים ששבו מטורקיה סיפרו כי הושפלו במהלך הבידוק הביטחוני שנערך להם לפני הטיסה.

כותרות אחרונות על יחסי ישראל-טורקיה:
עשרות ישראלים נחקרו בנמל התעופה באיסטנבול: "הרגשנו גטו"
ארדואן: "טורקיה משעה את כל הקשרים עם ישראל"
העיתונות הטורקית מודאגת: "מה פשעו התיירים?"

הבוקר נחתו בארץ ישראלים ששבו מטורקיה נוכח האירועים האחרונים והחוו דעתם בנושא המשבר. "לא משנה מה, צריך לבקש סליחה כי הם לא עשו לנו שום דבר", אמר לוואלה! חדשות איש העסקים אלברט חסדאי. לעומתו, סובר איש עסקים נוסף שהיה על הטיסה, בנימין מייזל, כי "ישראל לא צריכה להתנצל אלא להביע צער על כך שנפגעו אנשים. אבל לא להתנצל בגלל שהם אישרו לספינה הזו לבוא כשהם יודעים שיש סגר".

בין הישראלים שנחתו בארץ, נכח גם שלומי בן בסט ישראלי-טורקי, שביקש להציג תמונה מורכבת יותר. "כל אחד והצד שלו. בסוף היום יש להם איזושהי אחווה והם רוצים לעזור בשטחים. מצד שני, הם אומרים למה שנפתור את הבעיה מבית - הכורדים - כשאפשר ללכת להתעסק במקומות אחרים". בן בסט הוסיף כי "זו דילמה של כל מדינה שהיא מעצמה או בדרך למעצמה. זו פרובוקציה וצריך לפתור את זה". לבסוף אמר, "אני טורקי וישראלי ומאוד הייתי רוצה שהכל יהיה בסדר, כי אני מרגיש בסדר גם שם וגם פה ואני חושב ששני העמים גם צריכים להרגיש כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully