וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקריבו עצמם והצילו אלפים": סיפורה של טיסה 93

6.9.2011 / 9:00

עשור אחרי שנוסעי טיסת יונייטד סירבו להשלים עם מר גורלם, התמרדו נגד מחבלי אל-קאעדה והתרסקו בשדה בפנסילבניה - הזיכרון עדיין חי עבור אלו שחזו בזוועה, ועבור יקיריהם של הנספים

רויטרס

(צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אמיר שילה)

"כאן נמצא אחי. כאן אני בוחר לזכור את הדקות האחרונות שלו בעולם. אני יכול לבוא הנה, להביע את כבודי ולדבר איתו, לספר לו כמה אני גאה, לספר לו שמתגעגעים אליו ואוהבים אותו. כך סיפר השבוע לרויטרס קן נאקי, אחיו של לוריס (ג'ואי) נאקי - אחד מ-40 הנוסעים ואנשי הצוות שנהרגו בהתרסקות טיסה 93 - אחד מארבעת המטוסים שחטפו מחבלי אל-קאעדה.

אך גורלה של הטיסה הזו היה שונה מזה של שלוש האחרות. המחבלים לא הצליחו לרסקו ביעד - ככל הנראה גבעת הקפיטול או הבית הלבן בוושינגטון - משום שהנוסעים סירבו להשלים עם גורלם, התמרדו, והצליחו להסיט את המטוס - עד להתרסקותו בשדה סמוך לעיירה שנקסוויל שבמדינת פנסילבניה. בכך, הם הקריבו את חייהם - אך כנראה הצילו את חייהם של רבים אחרים.

מכשיר הקלטה בתא הטייס תיעד את המאבק הקטלני בין הנוסעים לחוטפים, והבליט את דמותו של טוד בימר, שהוביל את מתקפת הנגד. הרגעים הללו הונצחו ב-2006 בסרט "טיסה 93" של אולפני יוניברסל.

לצורך הנחלת הסיפור לדורות הבאים, תיחנך במקום ביום השנה העשירי לפיגועים אנדרטה, שבה מוטבעים שמות ההרוגים. יותר ממיליון בני אדם כבר ביקרו במקום, ובהם גם נאקי, שבאחד מביקוריו האחרונים מצא זוג גורי דובים ששיחקו בצלו של עץ סמוך למקום ההתרסקות. לדבריו, החיים החדשים שהתגלו במקום, עשר שנים אחרי האסון, עוזרים לריפוי הנפש הפצועה. "אני לא מאמין גדול בהתערבות אלוהית", הוא אומר, "אבל אולי זו דרכו של ג'ואי, ששלח את שני הגורים כדי להגיד לי: 'אני בסדר, החיים נמשכים, ואתה תתחיל להתקדם עם החיים שלך. תזכור את הזמנים הטובים, אני בסדר גמור'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully