וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט שיראק נפתח בצרפת בהעדרו: "לא כשיר יותר"

אחרי 14 שנות עיכובים ודחיות נפתח משפטו של הנשיא לשעבר, בן 78, המואשם בשחיתות - אלא שהוא עצמו אינו נוכח, בגלל "בעיות זיכרון". השופט יצטרך להחליט אם יש בכלל טעם בהמשך המשפט

ז'אק שיראק, לשעבר נשיא וראש ממשלת צרפת וראש עיריית פריז, הצליח לחמוק מהתענוג המפוקפק לו זוכה בימים אלו מנהיג אחר בדימוס, חוסני מובארק, שנאלץ לשכב על אלונקה בבית המשפט ולהאזין לאישומים נגדו. היום (שני) נפתח בפריז משפטו של שיראק, המואשם בעבירות שחיתות שונות, אך לאחר שנקבע כי לנוכח מצבו הרפואי, "אין לו עוד את היכולת להשתתף בדיון המשפטי", פטר אוו בית המשפט מחובת הנוכחות בדיון, והמשפט נפתח בהעדרו.

על פי הדיווחים בתקשורת הצרפתית, שיראק בן ה-78 ככל הנראה החל באחרונה לפתח שיטיון (דמנציה), והוא סובל מ"בעיות זיכרון". כמו כן, אובחנה אצלו אנוסוגנוסיה, שמוגדרת כמצב רפואי בו "אדם אינו מודע למגבלות שלו". על פי חוות הדעת הרפואית שהוגשה בשבוע שעבר לבית המשפט, במצבו של שיראק יהיה זה "בלתי אפשרי" עבורו לענות על שאלות או לתדרך את פרקליטיו. "הוא במצב פגיע ביותר, שאינו מאפשר לו להתייחס לדברים מעברו", נכתב.

שיראק מואשם, בין היתר, כי במהלך כהונתו בראשות עיריית פריז, בשנות ה-80 וה-90, השתמש ביותר מ-2 מיליון אירו מכספי משלם המיסים העירוני כדי לממן פעילות פוליטית של מפלגתו וכיבודים שונים למקורביו. כמו כן, הוא מואשם במינוי פוליטי של 28 בעלי תפקידים בעירייה שלא עשו שום עבודה בפועל. שיראק כפר בכל האישומים.

במהלך הדיון היום, יצטרך השופט, דומיניק פות', להכריע בין היתר בשאלה אם יש בכלל טעם לקיים את המשפט, לנוכח מצבו של הנאשם. פרקליטיו של שיראק הבהירו כי הם אינם דורשים בשלב זה את ביטול המשפט, וכי הם "משאירים את העניין להחלטת השופט". כתב האישום, יש לציין, הוגש כבר לפני 14 שנים, שבמהלכן התעכב המשפט שוב ושוב מסיבות שונות, ולכן קשה להאמין שהציבור הצרפתי יעבור לסדר היום על ביטולו המוחלט. עם זאת, קשה להאמין ששיראק יושפל עד כדי הופעה מול השופטים על אלונקה, בסגנון מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully