וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה הזהירה את סוריה מהתערבות צבאית קרבה"

ניר יהב

5.9.2011 / 14:02

לפי העיתון "אל-קודס אל-ערבי", מדבדב הזהיר את אסד כי בקרוב יטילו מדינות המערב על סוריה סנקציות חדשות וקשות, כ"הקדמה להתערבות צבאית". היום: 3 הרוגים בחומס וליד גבול טורקיה

האם לאחר שרבים ממנהיגי העולם קראו באופן רשמי לנשיא סוריה לפרוש, מתקרב הרגע בו יוחלט על פעולה צבאית בינלאומית נגד שלטונו של בשאר אסד? העיתון "אל-קודס אל-ערבי" דיווח הבוקר (שני) כי סגן שר החוץ של רוסיה, מיכאיל בוגדנוב, הזהיר את ההנהגה הסורית במהלך ביקורו האחרון בדמשק, כי ארצות הברית, בריטניה וצרפת מתכוונות להטיל סנקציות נוספות וקשות על סוריה. לפי הדיווח, במסר שהעביר בוגדנוב מנשיא רוסיה דמיטרי מדבדב לנשיא אסד, נאמר כי הסנקציות מהוות "הקדמה והכנה לקראת ניסיונות להתערבות צבאית בסוריה".

רוסיה ממשיכה להקפיד על גישה עצמאית כלפי סוריה, ובניגוד לרוב מדינות העולם שומרת אמונים לשלטונו של אסד, אם כי תוך קריאה להנהגת רפורמות במדינה. בשבת האחרונה גינה החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, את הסנקציות החדשות שהטיל האיחוד האירופי על סוריה. "תמיד אמרנו שסנקציות חד צדדיות לא מובילות לשום דבר טוב", אמר. "זה הורס את גישת השותפות לכל משבר".

התקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
בסוף השבוע: עוד סנקציות חריפות, 23 הרוגים בהפגנות
הפרקליט הראשי של חמה התפטר - באינטרנט
הוקפאו נכסי שר החוץ הסורי: "חיפה על מעשי אסד"
ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער

הפגנה נגד השלטון, העיר אידליב, סוריה, מתוך סרטון שהועלה לרשת, 3 בספטמבר 2011. רויטרס
הפגנה נגד השלטון בעיר אידליב, השבוע, מתוך סרטון חובבים שהועלה לרשת/רויטרס

הדיווח הרוסי מגיע על רקע המשך הרג המפגינים בסוריה, על פי דיווחי ארגוני זכויות אדם וגורמי אופוזיציה. עומר אידלב מ"וועדות התיאום המקומיות" דיווח הבוקר לסוכנות הידיעות הצרפתית על פשיטה של 30 כלי רכב צבאיים בעיר חמה, ועל "ירי אינטנסיבי" שנשמע בעיר. עוד דיווח על שני הרוגים מאש הצבא בעיר חומס. במקביל, דיווחו לרויטרס תושבים בכפרים הסמוכים לגבול טורקיה כי כוחות הביטחון עורכים פשיטות גם שם. בין היתר, דיווח תושב הכפר עין אל-ביידה כי בן דודו, עבד אל-סלאם חסון, נורה למוות כשניסה להימלט ולחצות את הגבול לטורקיה.

אתמול דווח על לפחות 15 הרוגים בתוך יממה מירי כוחות הביטחון, בערים חמה, חומס ואידליב שבמרכז המדינה, כמו גם באזור הגבול הטורקי ובעיר דיר א-זור שבמזרח המדינה. עדי ראייה סיפרו לארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, כי חיילים פשטו על אידליב וחומס וירו למוות בתושבים שיצאו להפגין. התקשורת בשתי הערים נותקה וכלי שיריון של הצבא הוצבו בפאתי השכונות, ומונעים מהפצועים להגיע לבתי החולים.

גרסתם של השלטונות לאירועים, כרגיל, שונה לחלוטין: סוכנות הידיעות הסורית SANA דיווחה כי "כנופייה של חמושים" פשטה על ביתו של קצין בכיר בצבא סוריה, חטפה אותו והוציאה אותו להורג, נוסף על "רציחתם" של חמישה חיילים אחרים ושלושה "אזרחים תמימים". לא נמסרו פרטים נוספים.

מזכ"ל הליגה הערבית יבוא לדמשק "להביע דאגה"

בסוריה מבקר בימים אלו נשיא הצלב האדום הבינלאומי, ג'ייקוב קלנברגר, שנפגש אמש בדמשק עם שר החוץ הסורי, וואליד אל-מועלם. בפגישה דרש קלנברגר מהשר לאפשר לצלב האדום גישה לבתי הכלא בסוריה, כדי לעמוד על מצבם של עצורי האופוזיציה. היום צפוי קלנברנר להיפגש עם הנשיא אסד.

גורם בינלאומי נוסף שצפוי להגיע לסוריה בימים הקרובים הוא מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, שאמר אתמול כי הוא צפוי לפגוש את ההנהגה הסורית. "בממשל הסורי הבהירו לי כי ישמחו לארח את מזכ"ל הליגה הערבית בכל עת, ונראה לי שזה יקרה השבוע", אמר אל-ערבי. "בכוונתי להביע בפני שלטונות סוריה את הדאגה הערבית לנוכח ההרג במדינה, ולשמוע את עמדתם".

לפי ההערכות העדכניות של האו"ם, לפחות 2,200 בני אדם נהרגו עד כה מאש כוחות הביטחון, במהלך חמשת חודשי ההתקוממות בסוריה.

עדכון ראשון: 11:02

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully