וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים מכתרים מעוז קדאפי: "יודעים איפה הוא"

אף שבאופן רשמי הבטיחו לתת צ'אנס של עוד שבוע למגעי הכניעה, יש בין המורדים בלוב שמבטיחים לכבוש כבר "עד מחר" את העיירה בני וואליד, שם מתבצר כנראה אחד מבניו של השליט המודח

הכוחות הנאמנים למועצת המעבר הזמנית השולטת בלוב הצליחו לזהות את מיקומו של שליט המדינה המודח, מועמר קדאפי. כך דיווחה אחר הצהריים (ראשון) רשת אל-ג'זירה, שייחסה את הדיווח למפקד המורדים בבירה טריפולי, עבד אל-חכים בלחאג'. בדיווח לא צוין מהו המיקום בו נמצא קדאפי, שלפי דיווחים שונים מהימים האחרונים, עשוי להיות בכל אחד מהמוקדים בהם עדיין שולטים נאמניו - בהם עיר הולדתו סירת, העיירה בני וואליד שמדרום לטריפולי, העיר המדברית סבחה שבדרום המדינה והבסיס ג'ופרה שנמצא ממזרח לה.

כוחות המורדים ככל הנראה כבר מקיפים את כל המוקדים הללו. מביניהם, מתמקדת היום תשומת הלב בבני וואליד. לפי הדיווחים מהימים האחרונים, אחד מבניו של קדאפי, אל-סעדי, נמצא במקום עם כוח של מאות תומכים, שנערך לסבב לחימה נוסף נגד המורדים - שמצדם הולכים וצוברים מסה של כוחות סביב העיירה. לדברי המורדים, מגעים שהתנהלו על כניעת הכוחות בעיר הסתיימו ללא תוצאות, והם נערכים כעת לתקיפה. "בקרוב נהיה מוכנים", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית מוחמד אל-פאסי, מפקד מחסום בכפר שישאן, 70 קילומטרים מצפון לעיירה. "המגעים איתם הסתיימו. הם לא רציניים - פעמיים הבטיחו להיכנע, ופעמיים חזרו בהם".

נפילת קדאפי - כותרות אחרונות בוואלה!:
מסמכים: ה-CIA סייע לקדאפי במעצרים ועינויים
נכנעים או נאבקים? מחלוקת בין בניו של קדאפי
בעקבות ההפיכה: העולם מסיר הסנקציות מלוב
נכדה נולדה לקדאפי באלג'יריה; "הוא ברח דרומה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו מחכים לפקודה להיכנס פנימה", אמר מחמוד עבד אל-עזיז, דובר של מועצת המורדים, והוסיף כי קו החזית נמצא כרגע 15-20 קילומטרים מצפון לעיר. "אתמול כוחותיו של קדאפי ניסו לצאת מהעיירה. אנחנו הגבנו, והיו כמה חילופי אש". אזרחים שנמלטו מהעיר סיפרו כי רוב וכחותיו של קדאפי יצאו ממנה עם נשקם הכבד, והם תופסים כעת עמדות בהרים סביב העיירה. במקביל, ממשיכים גם כוחות נאט"ו להפציץ מטרות של נאמני קדאפי באזור. אחמד דראט, שר הפנים בממשלת המורדים, הביע ביטחון מלא כי הניצחון בעיירה קרב: "אנחנו מצפים לשחרר את בני וואליד היום או מחר".

דוברו של קדאפי: "מנהיגי השבטים נאמנים לו"

מנגד, גורמים אחרים במועצת המורדים הבהירו כי עדיין נערכים נסיונות לקיים מגעים עם אחרוני נאמני קדאפי. ראש מועצת המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, אמר אתמול כי הפסקת האש שהוכרזה עד שבת הבאה, 10 בספטמבר, עדיין בתוקפה. "ביכולתנו להיכנס לכל עיר", הסביר, "אך אנחנו מעוניינים ככל הניתן להימנע משפיכות דמים, במיוחד באזורים שבטיים רגישים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כוחות של המורדים סביב העיירה בני וואליד, לוב, 4 בספטמבר 2011. רויטרס
כוחות מורדים על שרידי אמצעי לחימה של נאמני קדאפי שהושמדו בהפצצות נאט"ו, מצפון לבני וואליד/רויטרס

מצדו של קדאפי, הגיע האיתות האחרון אתמול, אז התראיין בקצרה דובר, מוסא איברהים, ואמר לרויטרס כי אין לו כל כוונה להיכנע, וכי רבים ממנהיגי השבטים החזקים במדינה עדיין נאמנים לו. "הוא נמצא במדינה", הבהיר איברהים. "הוא נמצא במקום בטוח, ומוקף באנשים רבים שמוכנים להגן עליו". לגבי בני וואליד, הבהיר איברהים כי "זוהי עיר מרכזית שבה נמצא אחד השבטים הגדולים בלוב, שבט וורפאלה, שהצהיר על נאמנותו לשליט וסירב לכל הצעה למו"מ עם מועצת המעבר".

בתוך כך, היום ביקר בטריפולי היועץ המיוחד של מזכ"ל האו"ם לענייני לוב, איאן מרטין, ואמר בין היתר כי אחד החששות העיקריים של האו"ם בימים אלו הוא מפני גורלם של אמצעי הלחינמה השונים הנמצאים בלוב. "צריך לעבור בהקדם מהמצב הנוכחי, בו לגורמים רבים יש נשק, למצב בו יש צבא אחד", אמר בראיון לרויטרס. לגבי מועצת המורדים, אמר מרטין כי היא "הביעה מחויבות חזקה להמשיך במסלול דמוקרטי בסיוע האו"ם. אמנם עוד יעבור זמן עד שנגיע לבחירות, אבל בינתיים להראות שהם נכונים למלא את מחויבויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully