וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון: הטורקים מאבדים כוח באזור, שינהגו בצניעות

פנחס וולף

4.9.2011 / 4:31

סגן שר החוץ התייחס לפרסום דו"ח פאלמר, והסביר את סירובה של ישראל להתנצל בפני אנקרה: "אין על מה להתנצל, ואפילו הדו"ח מוכיח זאת". הוא גם הודה: "חוסר שיתוף הפעולה פוגע בנו"

"ישראל לא צריכה להכפיף את מדיניות החוץ שלה לגחמות של אף אחד" - כך אמר הערב (שבת) סגן שר החוץ דני אילון, בתגובה לסערה הטורקית עם פרסום דו"ח פאלמר של האו"ם, שחקר את משט המאווי-מרמרה בשנה שעברה ואת ההשתלטות הישראלית עליו. לדברי אילון, "כל ההתנהלות הטורקית היא תמוהה, והיא פוגעת גם בנו אבל גם באינטרסים הטורקיים. המצב שאליו הגענו ביחסים עם טורקיה אינו עניין של כבוד לאומי אלא של אינטרסים ומעמד. אנחנו מברכים על קריאתו של האו"ם להוריד את הלהבות ואת קריאתו לטורקיה כדי להחזיר את היחסים לקדמותם".

עוד על פרסום דו"ח פאלמר
לוחמי שייטת 13: ”גאים בנתניהו שלא התנצל”
טורקיה: ”נערער להאג על חוקיות המצור על עזה”
השר סער על טורקיה: ”ישראל לא התנצלה ולא תתנצל”
ישראל לטורקיה: ”מקווים להתגבר על המחלוקת”

דני אילון. משרד החוץ
"ישראל לא צריכה להכפיף את מדיניותה לגחמות של אף אחד". אילון/משרד החוץ

בהמשך התייחס אילון לסירובה של ישראל להתנצל על תוצאות המשט, ובהן מותם של תשעה מהפעילים שהשתתפו בו. "המצב מאוד ברור, מתחילה הייתה כוונה לעלות לגבהים בלתי סבירים. זה שלא התנצלנו זה טוב מכמה טעמים – קודם כל כי אין על מה להתנצל, ואפילו הדו"ח מוכיח שלא היה על מה להתנצל. מי שמנהל את מדיניות החוץ של ישראל זו הממשלה, בהתאם לאינטרסים ולשיקולי דעת נרחבים".

"אני רוצה להזכיר", המשיך אילון, "ראש הממשלה ואני מלכתחילה הבענו צער על אובדן חיים. אנו יכולים להסתכל ביושר ולומר שישראל עשתה הוכל באופן אחראי, למעט לוותר על האינטרסים שלנו ועל האינטרסים של חיילי צה"ל".

צילומי אבטחה מהאונייה מאבי מרמרה יוני 2010. דובר צה"ל
"הדו"ח הוכיח שאין על מה להתנצל". אירועי המרמרה בשנה שעברה/דובר צה"ל

"אני חושב שמצבה הגיאו-אסטרטגי של טורקיה בחודשים האחרונים יורד במורד, וזה היה מחייב יותר צניעות מצדם. עם זאת, הם מכולם לא היו מוכנים לפשרה ולהורדת הרף. אני חושב שבסופו של דבר אנו צריכים לעמוד על שלנו, ומצד שני להגיד לטורקים כי מצדנו, הפרשה מאחורינו, ועכשיו האינטרס שלנו הוא בשיתוף פעולה. חוסר שיתוף הפעולה פוגע בנו ובטורקים".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully