וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: "נערער להאג על חוקיות המצור על עזה"

שר החוץ אחמט דאווט אולו הודיע שאנקרה תגיש תביעות לבית הדין הבינלאומי, ותערער על קביעת דו"ח פאלמר, לפיה הסגר חוקי. אירן: "לא היה צריך לערב את המשטר הציוני בהכנת הדו"ח"

המשבר מעמיק: טורקיה הודיעה היום (שבת) כי היא מתכוונת לפנות לבית הדין הגבוה לצדק בהאג, כדי לערער על חוקיות הסגר הישראלי על רצועת עזה. שר החוץ אחמט דאווט אולו אמר שטורקיה אינה מכירה בחלקים של דו"ח פאלמר שקבעו כי הסגר הוא לגיטימי, והוסיף כי אנקרה מתכוונת לעתור נגד הסגר כבר בשבוע הקרוב.

דו"ח פאלמר - כותרות אחרונות
טורקיה: "לא נסבול יותר את הביריונות הישראלית"
ההסלמה ביחסים: העולם מפייס, אך בעזה מרוצים
טורקיה מימשה את איומה: השגריר הישראלי יגורש
ישראל לטורקיה: "מקווים להתגבר על המחלוקת"

אהוד ברק, שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו. רויטרס
שר הביטחון ברק והשר דאווט אולו. ייתכן שהתביעות יוגשו גם נגד הדרג המדינה/רויטרס

עוד דווח היום, כי טורקיה מתכוונת להגביר את נוכחותה הצבאית בים התיכון, כדי ללוות משטים נוספים לרצועת עזה - אחרי שישראל הצהירה שלא תתיר לספינות מסוג זה להגיע לחופיה בעתיד.

אתמול פורסם כי טורקיה תגיש תביעות בחו"ל נגד "כל הישראלים שאחראים לפשע הריגתם של תשעת האזרחים" בזמן ההשתלטות על ה"מאווי מרמרה". שגרירות טורקיה בוושינגטון מסרה כי אנקרה תנקוט פעולות משפטיות נגד החיילים הישראלים שהיו מעורבים בהשתלטות, ונגד הדרג המדיני שהחליט על עצירת המשט בלב ים.

בעולם הביעו דאגה מההסלמה ביחסים בין ישראל לטורקיה, לאחר שאנקרה הודיעה על גירוש השגריר הישראלי ועל ניתוק קשרי המסחר בין המדינות. שר החוץ הצרפתי אלן ז'ופה אמר כי על ישראל וטורקיה לפתור את המחלוקות ביניהן באמצעות "דיאלוג בלבד, ולא בשום צורה אחרת". גם שר החוץ של גרמניה גידו וסטרוולה אמר, כי "ברלין מודאגת מאוד מההסלמה האחרונה בין ישראל לטורקיה". ייתכן כי דבריהם של שני השרים נועדו למתוח ביקורת מסוימת על ההחלטות הקשות שקיבלה טורקיה, המתאמצת להתקבל כחברה מלאה באיחוד האירופי.

אירן: ממצאי הדו"ח מדהימים, מברכים על גירוש השגריר

הפלסטינים, לעומת זאת, בירכו על ההחלטה הטורקית, ודוברים של חמאס אמרו כי הארגון רואה בהחלטה "צעד בכיוון הנכון בתגובה לשחצנות הישראלית ולמתקפה על המשט". עוד נמסר כי "חמאס מזדהה עם טורקיה, ובעיקר עם משפחות הקורבנות שמתו למען צדקת הסוגיה הפלסטינית והסרת המצור על עזה". עוד קרא חמאס למדינות המוסלמיות להחרים את ישראל, לפעול למען הסרת המצור ולהמשיך לסייע לתושבי עזה.

מי שהזדרז להיענות לקריאת חמאס היה משרד החוץ בטהרן. אירן פרסמה הצהרה, בה קראה לעולם "להיזהר מפני המניפולציה הציונית" ומתגובתה של ישראל לפרסום הדו"ח. עוד נמסר כי ממצאי דו"ח פאלמר "היכו בתדהמה" דיפלומטים רבים, מכיוון שנקבע בו כי המצור על עזה הוא לגיטימי, וכי הוא נתן תוקף ל"פעולות הבלתי חוקיות והבלתי-לגיטימיות" של ישראל. "אירן מברכת על גירוש השגריר הציוני מטורקיה, וקוראת למנוע מישראל להשתתף בוועדות חקירות נוספות כדי לחבל בהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully