וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח פאלמר: "על ישראל להביע חרטה ולפצות הנפגעים"

דו"ח האו"ם על אירועי המשט לעזה הגיע לידי ה"ניו יורק טיימס" וקובע כי על אף שהסגר חוקי, ישראל השתמשה בכוח מוגזם. עוד צוין כי חיילי השייטת נתקלו בהתנגדות מאורגנת על ה"מרמרה"

דו"ח האו"ם לבדיקת אירועי המשט הטורקי לעזה לפני שנה, דו"ח פאלמר, מצא כי הסגר הימי הישראלי על עזה חוקי, לגיטימי וראוי, אך כי הדרך בה עצרו כוחות הביטחון הישראלים את המשט הטורקי הייתה מוגזמת ולא אחראית. כך דיווח אמש (חמישי) העיתון "ניו יורק טיימס".

עוד על יחסי ישראל טורקיה:
דיווח: "טורקיה מאיימת לגרש את השגריר הישראלי"
טורקיה מציבה אולטימטום לישראל: "התנצלו עד מחר"
"ישראל הודיעה לאו"ם כי לא תתנצל בפני טורקיה"
הדו"ח נדחה שוב, חילופי האשמות בין ישראל לטורקיה

הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011. רויטרס
הספינה "מאווי מרמרה" בנמל איסטנבול, באירוע לציון שנה לתקרית המשט לעזה, 30 במאי 2011/רויטרס

הדו"ח, הצפוי להתפרסם היום, מצא עוד כי כוחות השייטת שעלו על סיפון הספינה המרכזית במשט, ה"מרמרה" נתקלו ב"התנגדות מאורגנת ואלימה מצד קבוצת נוסעים", ועל כן נאלצו להשתמש בכוח על מנת להגן על עצמם.

הדו"ח ממליץ כי ישראל תוציא "הצהרה בה תביע חרטה" וכי תשלם פיצויים על הנזק לנפגעים. אך טורקיה הצהירה כי לא תסתפק בהצהרת חרטה מצד ישראל וכי היא דורשת התנצלות מפורשת, פיצויים וסיום הסגר על עזה.

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו, איים אתמול כי מדינתו צפויה להטיל סנקציות על ישראל, אם זו לא תתנצל עד היום על ארועי המשט. למרות האיום, גורמים מדיניים בישראל אמרו לוואלה! חדשות כי בירושלים נחושים לא להתנצל בפני טורקיה. "ישראל לא תתנצל. בימים האחרונים הועברו שוב מסרים לאמריקאים, בערוצים השונים, שאין בכוונת ישראל להתנצל. הטורקים מנסים עד הרגע האחרון ללחוץ עלינו כיוון שזיהו את המחלוקות הפנימיות. אבל ביבי נחוש לא להתנצל", אמרו הגורמים.

(עדכון ראשון: 20:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully