וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: הפרקליט הראשי של חמה התפטר - באינטרנט

1.9.2011 / 9:49

הפרקליט הראשי של העיר חמה התפטר באמצעות סרטון שהועלה לאתר YouTube, והכחיש את טענות הממשלה לפיהן נחטף על ידי אנשי האופוזיציה. "אני מוחה על הברבריות של השלטון", הצהיר

הפרקליט הראשי של העיר חמה בסוריה, עדנאן מוחמד אל-בכור, התפטר מתפקידו אמש (חמישי). הוא הודיע על כך בסרטון שהועלה לאתר YouTube, ונימק את התפטרותו במחאה על הדיכוי האלים של ההפגנות נגד נשיא המדינה בשאר אסד.

בסרטון, אמר אל-בכור כי הוא מתפטר בעקבות הריגתם של 72 מפגינים שנעצרו בכלא המרכזי של חמה ב-31 ביולי, ערב פתיחת המבצע הגדול בעיר, במהלכו נהרגו גם 420 תושבים נוספים, שנטמנו בקברי אחים. "אני, השופט עדנאן מוחמד אל-בכור, הפרקליט הראשי של חמה, מודיע על התפטרותי במחאה על המעשים הברבריים של השלטון כנגד מפגינים לא אלימים", נאמר בסרטון, שכנראה הועלה לאתר בידי פעילי אופוזיציה.

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות:
הוקפאו נכסי שר החוץ הסורי: "חיפה על מעשי אסד"
ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער
סוריה: 17 הרוגים, אירופה צפויה להחריף הסנקציות
הליגה הערבית נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים בסוריה"

קודם לכן פורסמה הודעה רשמית האומרת כי אל-בכור נחטף בידי פעילים המתנגדים למשטרו של אסד, טענה שהוכחשה בסרטון. סוכנות הידיעות הממשלתית האשימה את ערוצי הטלוויזיה, שפרסמו את הודעתו של אל-בכור, ב"פשיטת רגל מקצועית", משום שהתעלמו מההודעה על החטיפה. מושל העיר אנס נאעם צוטט באומרו כי "החוטפים הכריחו את הפרקליט הראשי להציג מידע שגוי. הערוצים הפכו להיות שותפים בפשעי הטרוריסטים נגד אזרחים סורים תמימים".

כוחות הביטחון הסורים פשטו הלילה על בתים בעיר חמה זה הלילה השני, שעות לאחר פרסום ההודעה של אל-בכור. תושבים סיפרו שמיליציות חמושות פשטו בשעת לילה מאוחרת על בתי העיר וכי פלוגות מגובות בטנקים עצרו עשרות בני אדם. בראיון טלפוני לסוכנות הידיעו רויטרס, סיפר אחד המפגינים כי "התושבים מגיבים בקריאות אללה אכבר מהחלונות והגגות. הלילה, בוודאי, יהיו עוד פלישות לתוך בתים כמו בלילה שעבר, בחיפושים אחר פעילים לפי הרשימה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully