וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקפאו נכסי שר החוץ הסורי: "חיפה על מעשי אסד"

ניר יהב

31.8.2011 / 21:24

כחלק מהגברת הלחץ על סוריה, הטילה ארה"ב סנקציות על שלושה בכירים נוספים במשטר הסורי, בהם גם שר החוץ ואליד מועלם. נכסיהם של השלושה בארה"ב הוקפאו ונאסר קיום קשרים מסחריים עמם

על רקע המשך הדיכוי בסוריה, ארצות הברית מגבירה את הלחץ על משטרו של הנשיא בשאר אסד ומחליטה להכניס ל"רשימה השחורה" את שר החוץ הסורי וואליד מועלם, את יועצתו של נשיא סוריה, ד"ר בות'יינה שעבאן, ואת שגריר סוריה בלבנון עלי עבד אל-כרים עלי. משרד האוצר האמריקאי הודיע, כי הממשל האמריקאי יקפיא את חשבונותיהם של בכירים אלו בארצות הברית ויאסור על קיום קשרים מסחריים עימם.

"בהתאם לסנקציות שהטלנו על כל ממשלת סוריה, אנו ממשיכים להגביר את הלחץ על שלושה בכירים במשטרו של אסד, הנחשבים למגינים הגדולים ביותר על מדיניות המשטר", הודיע סגן שר האוצר האמריקאי, דיוויד כהן. דוברת משרד החוץ האמריקאי אמרה כי הסנקציות על אותם בכירים הוטלו "בשל התפקיד שהשלושה הללו ממלאים בתעמולת ההפחדה של אסד נגד עמו".

המהומות בסוריה - כותרות אחרונות
ה"טיפול" הסו?רי נחשף: עקירת עיניים ותלישת שיער
סוריה: 17 הרוגים, אירופה צפויה להחריף הסנקציות
הליגה הערבית נגד אסד: "לעצור שפיכות הדמים בסוריה"
"חיילים סורים כיתרו מסגדים וירו למוות במפגינים"

הפגנה נגד שלטונות סוריה, ביירות, לבנון, 15 באוגוסט 2011. רויטרס
דוברת משרד החוץ האמריקאי אמרה כי הסנקציות על אותם בכירים הוטלו "בשל התפקיד שהשלושה הללו ממלאים בתעמולת ההפחדה של אסד נגד עמו". הפגנה נגד השלטון בסוריה בשבוע שעבר/רויטרס

הדוברת תקפה את שר החוץ הסורי ואמרה כי הוא מנסה להסתיר את מעשי הטרור שמבצע המשטר הסורי "ומעדיף להאשים טרוריסטים במעשים כדי לחפות על המעשים הנוראיים של המשטר". לדבריה, השר מועלם, שכיהן בעבר כשגריר סוריה בארצות הברית, "מפיץ שקרים על האופוזיציה בסוריה, על המצב הביטחוני במדינה ועל פעילות המשטר".

לפני כשבועיים קרא נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנשיא סוריה בשאר אסד להתפטר מתפקידו. "הגיע זמנו של אסד לפרוש", אמר אובמה במסיבת עיתונאים מיוחדת בבית הלבן, והוסיף גינוי חריף לאלימות בה ממשיכים לנקוט כוחות הביטחון הסורים נגד אזרחי המדינה, ול"חוסר הכבוד המפוגן" של שלטונות סוריה כלפי בני העם הסורי.

במקביל להודעתו הפומבית, חתם הנשיא על חבילת סנקציות חדשה של הממשל האמריקאי על סוריה, הכוללת בין היתר הקפאה של כל הנכסים הסוריים בארצות הברית ואיסור מוחלט רכישת מוצרי נפט מסוריה. כמו כן, הוסיף הממשל עוד שורה של חברות סוריות ל"רשימה השחורה" של חברות שאסור לסחור עמן, ובהן תאגיד הנפט הלאומי הסורי.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully