וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הודיעה לאו"ם כי לא תתנצל בפני טורקיה"

גורם ביטחוני סיפר לוואלה! חדשות שישראל הודיעה סופית כי אין בכוונתה להתנצל על אופן עצירת המשט, זאת למרות עמדת שר הביטחון ברק שתמך בהתנצלות "מינורית". בצה"ל נערכים לגל תביעות

הסלמה במשבר ביחסים בין ישראל וטורקיה? גורם ביטחוני אמר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות כי ירושלים הודיעה באופן רשמי לאו"ם, שלא תתנצל בפני טורקיה על אירועי המשט לעזה. לדברי הגורם, "עמדת שר הביטחון אהוד ברק והצבא הייתה להציג התנצלות מינורית, שתמנע הגשת תביעות נגד חיילי צה"ל. ההצעה כללה התנצלויות בנוגע לטעויות בעת המבצע לעצירת המשט, אם היו כאלה, אך לא להתנצל על הסגר על עזה או על החוקיות שלו, ועל עצירת המשט".

עוד בנושא
הדו"ח נדחה שוב, חילופי האשמות בין ישראל לטורקיה
קלינטון הפצירה בישראל להתנצל, נתניהו עדיין מסרב
מסתמן - הדו"ח מטיל אחריות זהה על שתי המדינות

חיילי השייטת מותקפים בידי אנשי אוניית המרמרה. רויטרס
התנצלות הייתה חושפת את חיילי השייטת לתביעות. העימות על סיפון המרמרה עם חיילי צה"ל, מאי 2010/רויטרס

בשל עדויותיהם של פעילים טורקים שיופיעו בדו"ח ועדת פאלמר, שהקים האו"ם לבחינת המשט לעזה, יהיו חשופים חיילי שייטת 13 לתביעות ברחבי העולם. על פי הערכת משפטנים במערכת הביטחון ובמערכת המשפט האזרחית, יהיה קשה מאוד להגן עליהם.

דו"ח פאלמר, שפרסומו נדחה עד כה מספר פעמים, אמור להגיע לידיו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כבר ביום שישי הקרוב. הדו"ח מכיל עדויות קשות נגד החיילים הישראלים, כולל עדות של פעיל בספינת מרמרה לגבי אש חיה שירו החיילים לעבר הפעילים הטורקים שהיו על סיפונה. המזכיר באן הודיע בסוף השבוע האחרון כי הוא דחה את פרסום הדו"ח, כדי להעניק לישראל ולטורקיה "שהות נוספת לדיאלוג הרמוני", כלשונו, בייחוד לקראת ההכרזה הצפויה באו"ם בחודש הבא על הקמת המדינה הפלסטינית.

טורקיה: בלי התנצלות - לא יחול שיפור ביחסים

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הצהיר בעבר, וחזר על דבריו לאחרונה, לפיהם לא יחול כל שיפור ביחסים בין ישראל למדינתו, עד שירושלים תתנצל על אירועי המשט, תפצה את משפחות תשעת ההרוגים ותסיר את הסגר מעל עזה. לאחרונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפני וושינגטון, שישראל אינה מוכנה עדיין להתנצל, למרות בקשותיה החוזרות של מזכירת המדינה הילרי קלינטון. לטענת נתניהו, הוא ממתין עם התנצלותו עד פרסום הדו"ח, או לדו"ח נוסף שיכין המזכיר הכללי באן.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully