וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פרומן נועד עם אבו מאזן ובירך על ההכרה באו"ם

ניר יהב

31.8.2011 / 18:50

מנחם פרומן נועד עם יו"ר הרשות הפלסטינית היום ברמאללה, בירך אותו לרגל חג עיד אל-פיטר ואמר שהוא תומך בהכרה בעצמאות הפלסטינית. אבו מאזן הבהיר לו: "אנו מעוניינים בשלום"

רב ההתנחלות תקוע, מנחם פרומן, נפגש היום (רביעי) ברמאללה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בירך אותו לרגל החג עיד אל-פיטר ואמר לו כי הוא תומך בפנייה הפלסטינית לאו"ם. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית, אבו מאזן אמר לפרומן כי ההנהגה הפלסטינית מעוניינת בשלום עם ישראל וכי החליטה לפנות לאו"ם כדי לקבל חברות במוסדותיו "לאחר שישראל סירבה למלא אחר ההסכמים שעליהם היא חתומה".

כותרות אחרונות בנושא:
דיווח: ירדן ייעצה לאבו מאזן לשקול שוב הפנייה לאו"ם
אבו מאזן מבטיח שלא תפרוץ עוד אינתיפאדה לאחר ההכרה
ליברמן: "אבו מאזן רוצה מדינה פלסטינית במקום ישראל"

"הצעד הפלסטיני אינו מהווה חלופה למשא ומתן, אלא הזדמנות לצאת מהמשבר שאליו נקלע תהליך השלום", אמר אבו מאזן לפרומן. לדבריו, המשבר בתהליך השלום פרץ לאחר שממשלת ישראל התעקשה להמשיך לבנות בהתנחלויות על אדמות פלסטיניות ולדחות את עקרון שתי המדינות. פרומן, על פי הדיווח, הביע תקווה כי ישרור שלום בין העם הפלסטיני לישראלי על ידי הקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

לפי הדיווח, פרומן אמר לאבו מאזן כי הוא ואנשי דת יהודים רבים בישראל מאחלים הצלחה למאמצים הפלסטינים להשיג הכרה במדינה עצמאית באו"ם בספטמבר. "הקמת מדינה פלסטינית היא אינטרס של השלום ואינטרס של ישראל. מדינה כזו תפעל למען שלום צודק ובר-קיימא ולמען יציבות באזור ובעולם כולו".

ב-20 בספטמבר, יום הפתיחה של העצרת הכללית של האו"ם, צפוי אבו מאזן להגיש באופן אישי למזכ"ל האו"ם את בקשת הרשות הפלסטינית להתקבל כחברה במוסדות האו"ם. שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי הסביר כי הפלסטינים בחרו בתאריך המדובר מאחר ולבנון צפויה לכהן כנשיאה הזמנית של מועצת הביטחון ולכן תהיה בעמדה טובה לקידום הבקשה. באותו יום צפויות להיערך צעדות ברחבי הרשות בתמיכה בפנייה הפלסטינית לאו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully