וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: התפטרות המתמחים אינה חוקית ואסורה

רופאים מתמחים הפגינו נגד ההסכם שנחתם עם משרד האוצר, לקראת כניסתם לתוקף של מכתבי ההתפטרות שהגישו. בפרקליטות הזהירו: "ההתפטרות - שבירת הכלים הלגיטימיים במערכת יחסי העבודה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

כמה מאות רופאים מתמחים ובני משפחותיהם הפגינו הערב (שלישי) ברחבת הסינמטק בתל אביב, נגד ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית ומשרד האוצר. "רגע האמת מתקרב. אומרים לא להסכם פלסבו ותעתועים, לעוד תשע שנים של עבודה בפרך", אמרו המתמחים.

שביתת הרופאים - כותרות אחרונות
רופאים בכירים תומכים במתמחים: "נתרום להם"
גם לאחר חתימת ההסכם: המתמחים נחושים להתפטר
סוף לשביתה: הרופאים ומשרד האוצר חתמו על הסכם

"צבא הבריאות לא פחות חשוב מצבא ההגנה לישראל", הבהיר ד"ר יונה וייסבוך, מתמחה אף-אוזן-גרון בבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שקרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב במשבר "למען הדורות הבאים". וייסבוך המשיך ואמר כי "לא לומדים להיות רופאים ב'אסותא' – אלא רק בבתי החולים הציבוריים. ההסכם עליו חתמה ההסתדרות הרפואית הופך אותנו מעבדים – לעבדים נרצעים".

עוד במהלך התגבשותו של ההסכם, המשיכו המתמחים להביע את מחאתם על המתווה המסתמן. לטענתם, תוספות השכר שמופיעות בו הן בבחינת מיצג שווא, שכן התוספות יתקבלו רק בתום תהליך שיתארך מספר שנים. עוד ציינו המתמחים, כי אף שבהסכם מצוין כי יתווספו למערכת כאלף תקנים חדשים של רופאים, הדבר לא ישפיע עליהם בטווח הנראה לעין בשל משך הזמן שייקח להכשיר את הרופאים שיאיישו את התקנים המדוברים.

בארבעה בספטמבר ייכנסו לתוקף מכתבי ההתפטרות שהפקידו מאות מתמחים במחאה על ההסכם. במסגרת עתירה לבג"ץ העוסקת בשביתת הרופאים, הודיעה הפרקליטות כי כוונת הרופאים להמשיך ולשבות החל מיום ראשון בלתי חוקית ואסורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אומרים לא להסכם פלסבו ותעתועים?. המתמחים מפגינים הערב בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תמשיכו להיאבק מתוך המערכת"

ההודעה הוגשה במסגרת עתירה שהגיש עו"ד דוד פורר במטרה להביא לסיום השביתה. נכתב בה כי לאחר משא ומתן באמצעות מגשר, הוגש הסכם קיבוצי חדש עם הרופאים אולם "קיימת בעיה חמורה המהווה ספח של הסכסוך ואשר טרם באה על פתרונה". בפרקליטות הסבירו כי מדובר בכוונת המתמחים שלא להגיע לעבודה ביום ראשון וזאת בהמשך "למסמכים הקולקטיביים הנחזים להיות מכתבי התפטרות", שהגישו הרופאים במהלך השביתה.

לטענת הפרקליטות, מדובר בצעד ארגוני בלתי חוקי ואסור, שלא על פי הנחיות הסתדרות הרופאים שמייצגת את המתמחים ולמעשה מדובר בשביתה בלתי מוגנת "המהווה שבירת כל הכלים הלגיטימיים במערכת יחסי העבודה". עוד נטען כי מדובר בצעד שנוגד את הצו שניתן על ידי בית הדין הארצי לעבודה בחודש שעבר נגד שביתת המתמחים. בפרקליטות מציינים עוד כי אם המתמחים לא יגיעו לעבודה, תיגרם פגיעה קשה ובלתי לגיטימית בציבור החולים שתתווסף לפגעי השביתה.

בתוך כך, אלי דפס, מנכ"ל קופת חולים כללית, כתב למתמחים והפציר בהם למשוך את מכתבי ההתפטרות. "אין לי ספק שזהו צעד הנוגד את דרך החיים, השליחות בה בחרתם, והוא קשה לכם ביותר. אני לא רואה בחתימת ההסכם סיום עיסוקינו בחיזוק המתמחים. יש לנו כלים לתמוך ולחזק בהסכם ובנוסף לו. אני מעדיף שתמשיכו להיאבק מתוך המערכת ולא מחוצה לה כמתפטרים. כאשר אתה בחוץ אתה לא משפיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully