וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוץ וביטחון דחתה דו"ח על אירועי ספטמבר

פנחס וולף

28.8.2011 / 15:45

למרות דרישת יו"ר הוועדה, שאול מופז, הצליחה הקואליציה להביא לדחיית הדו"ח שהכין צוות בראשות ח"כ פלסנר על ההיערכות לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם. רק שמו של מופז יעמוד מאחוריו

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ועדת חוץ וביטחון החליטה היום (ראשון) בתום דיון סוער, שלא להצביע על הדו"ח הבוחן את היערכות הממשלה לקראת הפנייה הפלסטינית לאו"ם בספטמבר, עקב התנגדות הקואליציה. עוד הוחלט כי הדו"ח יעבור לגופים המבוקרים, כדוגמת ראש הממשלה ומשרדי הביטחון והחוץ, כדו"ח חסוי בשם יו"ר הוועדה, ח"כ שאול מופז, ויו"ר "צוות ספטמבר" בוועדה, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), ולא כדו"ח רשמי של הוועדה.

במהלך הדיון תקף ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) את מופז ופלסנר, וטען שהם "מומחים להבאת טילים על ישראל ואחראים ישירים למתקפה על תושבי הדרום". ח"כ פלסנר מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "עוד לפני שמילה אחת נכתבה בדו"ח, ראש הממשלה הנחה את גורמי הקואליציה להתנגד לו ולהפילו, וכינה אותו 'דו"ח פוליטי'. זו טענה מגוחכת. הדו"ח עומד בפני עצמו, והטיוטה מציפה כשלים משמעותיים בניתוח ובהיערכות הממשלה לקראת ספטמבר".

לקריאה נוספת:
אלקין נגד מופז: למה לפרסם דו"ח על ספטמבר בפגרה?
המומחים חלוקים: מה תוליד הכרזת עצמאות פלסטינית?
בישראל נערכים לספטמבר: "נכנסים למרחב התלקחות"

מופז: ניסיון השתקה

מופז אמר בתדרוך עיתונאים לאחר ישיבת הוועדה: "ועדת חוץ וביטחון, יחד עם ועדות המשנה, עמלו על דו"ח 'על תהליך ספטמבר' בחודשים האחרונים. חובתה של ועדת חוץ וביטחון לפקח על הרשות המבצעת בישראל. זה דו"ח מצוין, על פי כל אמת מידה. יצאנו לדרך בסדרה של 30 דיונים כולל מפגשים בשטח ומפגשים עם קציני צה"ל. קיבלנו סקירות מקיפות מאוד גם מגורמי המודיעין. מה שקרה היום בוועדה זו שערורייה פוליטית. היה ניסיון של הקואליציה לסתום פיות ולא לאפשר את הוצאת הדו"ח שהכנו".

מופז המשיך ואמר כי "זהו ניסיון חמור שפוגע בעתידה ובביטחונה של מדינת ישראל ונועד למנוע העברת הפיקוח והביקורת על מקבלי ההחלטות. אם היה קצה חוט מדיני לממשלת ישראל הנוכחית, אני מניח שאפשר היה למנוע את כל המהלך שצפוי בספטמבר. נבקש את ההתייחסות של ראש הממשלה וגורמי הביטחון ונמשיך לקיים את הפיקוח על התהליך, וגם לאחר ההצבעה באו"ם נמשיך לעקוב אחר דרך התנהלותה של ממשלת ישראל. יותר מ-40 שנה שירתתי את מערכת הביטחון ואין דבר חמור יותר מלומר שאני עושה ניצול ציני בועדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"להימנע מהבעת עמדה הפוליטית בדו"ח"

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, שהשתתף היום בישיבה אמר כי "הנושא הובא לשולחני לאחר שכמה גורמים פנו אלי, בטענה שהדו"ח יכול להסב נזק לישראל. לא קראתי את הדו"ח במכוון, כדי להימנע מכל נגיעה פוליטית. צריך להיות ברור חד משמעית, שהדו"ח איננו יכול להיות דו"ח רשמי של הוועדה, עד שהוועדה לא תאשר זאת בהצבעה או בהסכמה. אסור לשאת את שם הפיקוח של הכנסת לשווא, ולא להשתמש בכלי זה ככלי ניגוח פוליטי".

יו"ר סיעת העצמאות, ח"כ עינת וילף אמרה כי "אני מצרה על כך שלא נעשו מאמצים מספקים כדי להוציא דו"ח שיהיה מוסכם על כלל חברי הוועדה. על הדו"ח היה לעסוק אך ורק בשאלת הפיקוח על הכנות הממשלה לספטמבר ולהימנע מהבעת העמדה הפוליטית שתהליך מדיני היה מונע מן הפלסטינים לבחור בפנייה לאו"ם. לו היה מנוסח הדו"ח במתכונת זו ומשאיר את העמדות הפוליטיות בחוץ, אין לי ספק שחברי הוועדה היו עומדים מאחורי הדו"ח ורואים בו הזדמנות חשובה למלא את תפקידם כמפקחים על עבודת הממשלה".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully