וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה כפולה: שני גורי נמר ערפילי נולדו בגן חיות וושינגטון

שלומי עוזיאל

3.9.2011 / 0:57

הגורים, מזן נדיר בסכנת הכחדה, נראים פה מנמנמים לאחר האכלת בוקר. הוריהם שודכו למטרות רבייה בגן החיות והם מצטרפים למספר מצומצם של נמרים מזן זה החיים היום

«iframe width="460" height="280" src="https://www.youtube.com/embed/4FfHlX1mW2Y" frameborder="0" allowfullscreen»«/iframe»

שני גורי הנמר הערפילי החמודים להפליא פה הם גוריה החדשים של צ'אי לי, נמרת הערפילים של גן החיות והאקווריום 'פוינט דיפיינס' (Point Defiance) במדינת וושינגטון, ארצות הברית. שני הקטנטנים, טאג'י וסומלי, אשר הגיחו לעולם ב-14 ליוני השנה, מנמנמים לאחר ארוחת בוקר. אביהם, נא-פאן, שודך לאימם עוד בגן חיות בתאילנד.

המלטה של גורי נמר הערפל היא חשובה ומיוחדת. זהו זן נדיר הנמצא בסכנת הכחדה, ולמעשה שני הגורים מצטרפים לעוד שישה גורים בסך הכל מזן זה, שנולדו השנה בארצות הברית. גן החיות 'פוינט דיפיינס' הוא אחד משלושה גני חיות העוסקים בהרביית זן נדיר זה של נמרים, יחד עם גן החיות הלאומי הסמית'סוניאן בוושינגטון וגן החיות בנאשוויל, טנסי.

הגורים מוצגים באזור מיוחד, כך שהמבקרים יוכלים לצפות בהם מקרוב. מאורת הגורים היא חלק מהתערוכת 'חתולי החופה' שתיפתח ב-27 אוגוסט. המבקרים והמטפלים נרגשים מהדיירים החדשים. "אין דבר חמוד יותר מגורי נמר ערפילי", מספר אנדי גולדפרב, חבר בצוות הביולוגי שעובד עם חתולים אקזוטיים כבר 25 שנים. ד"ר קרן גודרו בק, הממונה הכללית על גן החיות, מוסרת: "בנינו את מאורת הגורים כדי שהמבקרים יוכלו ליצור קשרי חברות עם הגורים עוד כשהם קטנים."

נמרי הערפילים חיים בעיקר ביערות דרום מזרח אסיה, אך כריתת יערות מסיבית למען גידולי שמן דקלים, מצמצמת את אזורי המחייה שלהם ומאיימת על המשך קיומם. לא ידוע כמה נמרים מזן זה חיים היום עקב הקושי שבלמידת ומעקב אחר חתולים גדולים אלה. צוות גן החיות טוען שאיום ההכחדה שמרחף מעל זן זה של נמרים מעלה את חשיבות השימור שלהם לרמה דחופה. מכאן ששמחת לידתם של הגורים החדשים היא לא רק מוצדקת וחשובה, אלא גם מתוקה במיוחד. "החתולים האלה מאוד נדירים בגני חיות ובטבע. אנחנו מקווים שהמבקרים שלנו יתאהבו בגורים, ויעזרו לנו ולחתולים להעלות את רמת המודעות שבשימור זן נכחד זה", מציינת ד"ר בק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully